نانوفناوری در خدمت فرایند ایمنی فرودگاه‎ها

شرکت نانوتاچ ظروف خودتمیزشونده‎ای را تولید نموده است که قابلیت پاک کنندگی قویتری از سفید کننده و مواد ضدعفونی معمولی دارد. این ظروف و همچنین پدهای بهداشتی در فرودگاه‎ها قابل استفاده می‎باشند.
سال گذشته 1.3 میلیون مسافر از فرودگاه‎ اکرون-کانتون اوهایو استفاده نمودند. امنیت عمومی یکی از مسائل مهم در فرودگاه‎ها می‎باشد که این مسائل ایمنی شامل کنترل‎های امنیتی می‎باشد. یکی از این موارد تمیزی ظروف قرار دادن وسایل در ورودی کنترل اشعه ایکس فرودگاه‎ها می¬باشد. همه وسایل در درون این ظروف قرار می‎گیرند، ته کیسه‎ها که کف زمین کشیده می‎شوند، لپ‎تاپ‎های دستی، بند ساعت و کفش‎هایی که نمی‎دانیم با چه سطوحی درگیر می‎باشند از جمله این وسایل می‎باشند.
در حال حاظر ظروف امنیتی بهداشتی  جدیدی بوسیله شرکت نانوتاچ توسعه یافتند. در این سطوح نانوسپتیک که با نور لامپ معمولی  فعال می‎شوند از نانوکریستال معدنی استفاده می‎شود که واکنش اکسایشی قویتری از مواد سفید کننده مرسوم دارند. این ظروف با فعالیت روزانه و مداوم به طور پیوسته سطوح را از آلاینده‎های آلی تمیز می‎کنند.
برخلاف ضدعفونی‎کننده‎ها و پاک‎کننده‎های سنتی در سطوح نانوسپتیک از هیچ گونه مواد سمی، فلزات سنگین یا مواد شیمیایی استفاده نمی‎شود و طبق وبسایت این شرکت هیچ ماده‎ای از سطوح نانوکریستالی که به صورت مولکولی به مواد پایه ظروف متصل می‎باشند آزاد نمی‎شود. این فناوری برای اولین بار در فرودگاه آکرون-کانتون اوهایو اجرا شد. به گفته دالپیاز مدیر بازاریابی این فرودگاه: این یک فناوری تجاری جدید است که از طریق نور کار می‎کند و برای کاربرد خود تمیزشوندگی پیوسته استفاده می‎شود.

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

این فرودگاه در همکاری با یک بیمارستان پدهایی را برای کمک به مسافران برای پروازی سالم‎تر تولید نمود. به نقل از وبسایت نانوسپتیک، این فرودگاه پدهایی را برای رسیدن به ترکیب درست آزمایش کرده است که استانداردهای فدرال و خودشان را گذرانده است.  اگرچه این پدها به اندازه کافی نازک می‎باشند تا آژیرهای اداره امنیت حمل و نقل را فعال ننمایند بلکه می‎توانند کاربردهای فراوانی نیز داشته باشند. همچنین طبق گفته دالپیاز: ما می‎دانیم که فعالیت این پدها پایدار می‎باشد و مصرف کنندگان نگران تعویض سریع این پدها نباشند چرا که ما آنها را 30، 60 و 90 روزه آزمایش کردیم و هر سه ماه یک بار می‎توان آنها را تعویض نمود.
همین فناوری نیز در سایر مراکز مسافرتی و بیمارستانی به عنوان مراقبت بهداشتی و بازارهای آموزشی استفاده شده است.

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

صنایع نانوتک آینده (صنتا) با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با هدف ایجاد فرصت رشد و سرمایه‌گذاری جهت ارتقاء طرح‌های دانش‌بنیان برطرف‌کننده نیاز بازار و تبدیل آنها به پروژه‌هایی موفق، فراخوان سرمایه‌گذا...