سومین نمایشگاه و کنگره راهبردی نفت و نیرو به کار خود پایان داد

سومین نمایشگاه و کنگره راهبردی نفت و نیرو که روز سه‌شنبه، 18 مهر با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و معاونان وی و نمایندگان شرکت‌های خارجی و شرکت‌های مجامع انرژی آغاز شده بود، عصر روز چهارشنبه در بخش کنگره با حضور رکن الدین جوادی، معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت، حبیب الله بیطرف، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، ‌حجت الله غنیمی فرد، مشاور دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پایان یافت.
به گزارش شانا، سومین نمایشگاه و کنگره راهبردی نفت و نیرو که روز سه شنبه (۱۸ مهرماه) با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و معاونان وی و نمایندگان شرکت‌های خارجی و شرکت‌های مجامع انرژی آغاز شده بود، چهارشنبه(19 مهر ماه) در بخش کنگره با حضور رکن الدین جوادی، معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت، حبیب الله بیطرف، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، ‌حجت الله غنیمی فرد، مشاور دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پایان یافت . 
نشست برق، مالی و سرمایه گذاری، نشست بالادستی ۱ و ۲ و نشست پتروشیمی از مجموعه نشست‌هایی بودند که طی دو روز برگزار شد، در این نشست‌ها به موضوع ازدیاد برداشت و سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران پرداخته شد.
ایجاد ارتباطی پویا و فعال میان فعالان حوزه‌های مرتبط با نفت ونیرو، به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و تجربه‌های شاخص ملی در حوزه نفت و انرژی از اهداف این کنگره دو روزه اعلام شده است.
همچنین در سومین کنگره راهبردی نفت ونیرو، شرایط همکاری دو حوزه نفت و نیرو با هدف بارور کردن و بهبود روند تصمیم گیری در کشور و نیز کمک به توسعه کسب و کار با ارائه پیشنهادها و انجام پروژه‌های خدماتی (از جمله طرح‌های مشاوره، مطالعاتی و پژوهشی) با حضور کارشناسان و متخخصان این دو حوزه بررسی شد.
در بخش نمایشگاهی این رویداد نیز 53 سازمان، انجمن و شرکت بزرگ خصوصی و دولتی حضور پیدا نموده بودند، لازم به ذکر است در این رویداد ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در هر دو بخش کنگره و نمایشگاه حضور فعال داشت.

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636
filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636


حمایت از طرح‌های پژوهشی با هدف تجاری‌سازی

حمایت از طرح‌های پژوهشی با هدف تجاری‌سازی

مدیرعامل شرکت گاز فارس تاکید کرد که اولویت‌بندی طرح‌های پژوهشی بر اساس تولید محصولات عرضه محور، بومی‌سازی فناوری‌های صنعت گاز و تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی است.