معرفی 7 شرکت پیشران در تولید باتری تلفن همراه

بزرگترین مشکلی مردم درباره گوشی‎های هوشمند خود دارند مربوط به عمر باتری آنهاست. در این راستا شرکت‎های مختلفی وجود دارند که می‎توانند عمر مفید باتری گوشی‎های هوشمند را همراه با افزایش دانسیته انرژی آنها ارتقا دهند. در این گزارش به معرفی 7 شرکت پرداخته شده که تحقیقاتی را در زمینه بهبود عمر باتری گوشی‎های هوشمند انجام داده‎اند.

 1- Store Dot: این شرکت در سال 2012 تأسیس شد و توانسته با جذب سرمایه 66 میلیون دلاری از سرمایه‎گذارانی همچون سامسونگ عمر محصولات Flash Battery (نمونه باتری که بطور لحظه‎ای شارژ شده و دانسیته انرژی بسیار زیادی دارد و تقریباً انرژی لازم برای یک روز را مهیا می‎کند) را ارتقا دهد. همانند فناوری ابرخازن‎ها، این باتری خیلی سریع‎تر از سایر باتری‎ها شارژ می‎شود و توان بیشتری از باتری لیتیم-یون تجاری دارد. وجود این مزایا در کنار یکدیگر یعنی شارژ بسیار سریع و انرژی بسیار زیاد از طریق نانوتکنولوژی به فرم ذرات کوانتومی (Quantum Dot) میسر است.

2- Solid Energy: این شرکت در سال 2012 تأسیس شد و با جذب سرمایه 5/20 میلیون دلاری سعی در ارتقای باتری‎های لیتیم فاقد آند (Anode free) دارد که در سال 2014 نمونه اولیه آن را به معرض نمایش گذاشت. آخرین نمونه این باتری‎ها در تاریخ ژانویه 2016 توسط شرکت جنرال موتورز استفاده شد. همچنین این شرکت توانست الکترولیت دولایه را در ترکیب با این آند به کار ببرد که از این طریق 4 برابر دانسیته انرژی نسبت به بهترین باتری لیتیم-یون امروزی ارتقا پیدا کرد.

3- Prieto Battery: این شرکت آمریکایی در سال 2009 با جذب سرمایه 65/2 میلیون دلاری و با همکاری شرکت Intel آغاز به کار کرد و اقدام به ساخت اولین نمونه باتری‎های لیتیم-یون بر پایه نانوذرات نمود. این شرکت انتظار دارد که بتواند دانسیته انرژی را به میزان 60% بهبود دهد و پیش‎بینی می‎شود که آندهای 3 بعدی آنها بتوانند ادعاهای زیادی در بازار باتری‎های لیتیم-یون مطرح کنند.

4- Quantum Scape: بر اساس فناوری تحت لیسانس دانشگاه استنفورد، این شرکت با سرمایه‎گذارانی همچون Khosla Ventures و Kleiner Perkins وارد تعامل شد. تقریباً چند سال قبل نیز شرکت فولکس واگن با اختصاص 5% سرمایه با Quantum Scape با هدف سه برابرکردن مسافت طی شده توسط خودروهای الکتریکی آن وارد شراکت شد. طبق مقالاتی که اخیراً یه چاپ رسیدند این شرکت قصد دارد باتری حالت جامدی را با استفاده از پروسکیت که برای بهبود کارایی سل‎های خورشیدی استفاده می‎شود، تعبیه کند.

5- Pellion Technologies: این شرکت در سال 2009 توسط تیمی از محققان دانشگاه MIT که به دنبال استفاده از منیزیم به جای لیتیم در باتری بودند، تأسیس شد. این باتری‎های منیزیمی دانسیته انرژی سه برابر بیشتر از باتری لیتیمی و طول عمر بیشتری نیز دارند.

6- Mobeego: این شرکت وسایل قابل حملی را برای شارژ همراه موبایل تولید می‎کند.

7- Doblet: این شرکت با جذب 42/1 میلیون دلار سرمایه سعی در ارتقای باتری‎های مورد نیاز برای شارژ موبایل‎ها دارد تا بتوان در هر مکانی گوشی‎های هوشمند را شارژ کرد. شما می‎توانید تنها پرداخت 3 دلار برای هر مرتبه شارژ یا 99/4 دلار برای شارژ در یک ماه انرژی باتری را تأمین کنید.

 

filereader.php?p1=main_cee631121c2ec9232