گزارش بازار نانوکامپوزیت ها در سال 2017، روند، تجزیه و تحلیل، تخمین ها و پیش بینی تا سال 2022

مرکز آماری MRC گزارشی از روند توسعه بازار جهانی نانوکامپوزیت ها را منتشر نمود. طبق پیش بینی های این مرکز تا سال 2022 شاهد افزایش حدود 17،5 درصدی رشد این مواد در سال خواهیم بود.
طبق مطالعات مرکز آماری MRC، بازار جهانی نانوکامپوزیت ها در سال 2015 حدود 3،64 میلیارد دلار بوده است و در سال 2022 به مقدار 11،27 میلیارد دلار خواهد رسید که رشد آن در این دوره پیش بینی حدود 17،5 درصد در سال خواهد بود.
رشد اهمیت امنیت وسایل نقلیه و کاهش وزن آنها کاربرد نانوکامپوزیت ها را در ساخت قسمت های سوخت رسانی افزایش داده است. از طرف دیگر، هزینه های بالای تولیدات ضروری در صنایع جدید عامل تاثیر گذار در افزایش استفاده از نانوکامپوزیت ها می باشد.
افزایش قابل توجه بخش انرژی و پتانسیل وسیع در کاربردهای نظامی فرصت های خوبی را برای سرمایه گزاران در این بازار فراهم نموده است. همچنین افزایش ساخت و ساز در بخش استفاده کننده نهایی باعث گسترش این بازار شده است. رشد فعالیت های ساخت و ساز مسکونی که عمدتا به صورت آپارتمان ها و آسمان خراش ها می باشد افزایش استفاده از این مواد را جهت ساخت و ساز در آمریکای شمالی فراهم کرده است.

filereader.php?p1=main_10a7cdd970fe135cf

موارد مطالعاتی در این گزارش شامل، نانوکامپوزیت های گرافنی، کامپوزیت های فیبری پلیمر-فلزی، نانوکامپوزیت های نانولوله های کربنی، نانوکامپوزیت های نانوالیاف و دیگر نانوکامپوزیت ها می باشند.
همچنین از صنایعی که به عنوان استفاده کننده نهایی این مواد می باشند مواردی مانند ساختمان و ساخت وساز، صنایع الکترونیک، خودرو، صنایع نظامی و دفاعی، هواپیمایی، صنایع پزشکی، آب و محیط زیست، انرژی، بسته بندی و پلاستیک و دیگر صنایع را می توان نام برد.
از شرکت ها و بازیگران بزرگ بازار نانوکامپوزیت ها می توان شرکت کبوت، Powdermet، Elementis Specialties Inc، BASF، شرکت تکنولوژی های eSpin، شرکت پلاستیک های هیبریدی، DuPont، بایر، General Motors Corp و Evonik را نام برد.

منبع مطلب
فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

صنایع نانوتک آینده (صنتا) با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با هدف ایجاد فرصت رشد و سرمایه‌گذاری جهت ارتقاء طرح‌های دانش‌بنیان برطرف‌کننده نیاز بازار و تبدیل آنها به پروژه‌هایی موفق، فراخوان سرمایه‌گذا...