بازار نانوپوشش‎های ضد خوردگی درسال 2017 براساس نوع، فناوری و کاربرد نهایی و پیش‎بینی این بازار تا سال 2022

این گزارش با نگاهی کلی به بازار نانوپوشش‎های ضد خوردگی در جهان، از میزان رشد این نانوپوشش در سال‎های آتی سخن می‎گوید و با بررسی این پوشش‎ها با تقسیم‎بندی‎های متفاوت، پر تقاضا‎ترین نانوپوشش‎ ضدخوردگی در صنایع مختلف را معرفی می‎کند.
در این گزارش بازار نانوپوشش‎های ضدخوردگی براساس نوع( اپوکسی، پلی اوریتان، اکریلیک، آلکید، روی)، فناوری( حلال، آب، پودر) و کاربرد نهایی( دریایی، نفت و گاز، صنعتی، زیر ساخت و تولید انرژی) بررسی و گزارشی تا سال 2022 بر این اساس ارئه شده است. 

بازار نانوپوشش‎های ضد خوردگی در سال 2017 به میزان 24/84 میلیارد دلار برآورد شده است. پیش‎بینی می‎شود تا سال 2022 این بازار ارزشی بالغ بر31/73 میلیارد دلار، یعنی رشدی 5 درصدی نسبت به سال 2017داشته باشد.  

زیان‎های ناشی از خوردگی و افزایش تقاضا برای پوشش‎های ضدخوردگی در صنایع مختلف، از عوامل کلیدی برای رشد بازار جهانی این نانوپوشش است. 

نانوپوشش‎های ضد خوردگی به انواع مختلفی همچون اپوکسی، پلی‎اوریتان، اکریلیک، الکیدی و روی تقسیم‎بندی می‎شوند. به دلیل افزایش تقاضا برای نانوپوشش‎های ضدخوردگی اپوکسی از سوی صنایع دریایی، نفت و گاز و صنایع زیر ساخت،  پیش بینی می‎شود این نوع نانوپوشش نقش کلیدی در هدایت بازار پوشش‎های ضد خوردگی داشته باشد. 

filereader.php?p1=main_b6d767d2f8ed5d21a

 براساس فناوری، پوشش‎های ضد خوردگی در سه گروه حلال، آب و پودر طبقه‎بندی می‎شوند. فرمولاسیون‎های نانوپوشش‎های حلال به طور فزاینده‎ای درصنعت خودرو، پوشش‎های صنعتی و جوهرهای چاپ در حال استفاده هستند؛ بنابراین استفاده از این فناوری در سال‎های آتی نیز رو به رشد خواهد بود. 

استفاده از نانوپوشش‎های ضدخوردگی در تولید برق- به نسبت دیگر صنایع- روندی رو به رشد دارد. این روند رو به رشد را می‎توان از تقاضاهای بالا برای پوشش‎های ضد خوردگی برای استفاده در نیروگاه‎های برقی زغال سنگ و نیز نیروگاه‎های خورشیدی و انرژی باد پیش‎بینی کرد. 
گفتنی‎ست هزینه غیرقابل پیش‎بینی مواد خام یکی از موانع اصلی رشد پوشش ضد خوردگی در جهان است. اکثر مواد اولیه مورد استفاده برای تولید پوشش ضد خوردگی از نفت حاصل شده و نوسانات قیمت نفت خام باعث افزایش هزینه مواد خام مانند اکریلیک، اپوکسی، پلی اورتان و آلکیدی‎ها در تولید پوشش‎های ضدخوردگی می‎شود. 

 شیرآلات با پوشش نانوساختار تزئینی

نانومحصول ایرانی؛ شیرآلات با پوشش نانوساختار تزئینی

شرکت شیرآلات البرز روز با پوشش نانوساختار تزئینی به روش PVD موفق به تولید شیرآلات ساختمانی شده است. این محصول نسبت به شیرآلات رایج، مقاومت به خوردگی و سختی بالایی دارد.