شرکت آریا پلیمر پیشگام موفق به امضای تفاهم‎نامه کاری در نشست مشترک ایران و ارمنستان شد

شرکت ایرانی "آریا پلیمر پیشگام" که یکی از شرکت‎های فعال در حوزه نانوکامپوزیت‎های پلیمری است، در نشست تخصصی ایران و ارمنستان در 23 سپتامبر (1 مهر ماه)، حضور یافت و موفق به امضای یک تفاهم‎نامه کاری، در این نشست شد.
در روزهای 22 و 23 سپتامبر، یک نشست تخصصی مشترک در زمینه فناوری نانو با حضور دکتر سعید سرکار - دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو - به همراه شرکت‎های فناور ایرانی و وزیر اقتصاد کشور ارمنستان به همراه تیم کاری‎اش، در ایروان برگزار شد.
این نشست تخصصی با هدف توسعه معاملات تجاری و اقتصادی در زمینه فناوری نانو در ایروان، پایتخت ارمنستان شکل گرفت و نهایتا منجر به امضای چند تفاهم‎نامه کاری در زمینه نانوفناوری بین این دو کشور گردید.
از برنامه‎های اولین روز این نشست، سخنرانی دکتر سرکار در مورد توسعه روابط بین دو کشور و تبادل فناوری دانش نانو بین این کشورها بود. در این نشست که با توافق رسمی مقامات، در جهت توسعه روابط بین دو کشور و تبادل فناوری برگزار شده است، چندین شرکت فناور ایرانی حضور یافتند و به بحث و گفتگو با شرکت‎های صنعتی ارمنستان در مورد آخرین دستاوردهای فناورانه خود پرداختند.
امضای سه توافق‎نامه همکاری فی‎مابین شرکت‎های نانویی ایرانی و متقاضیان صنعتی ارمنستان در حضور معاون وزارت اقتصاد ارمنستان، سفیر ایران در ارمنستان و دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از جمله دستاوردهای این نشست مشترک در روز دوم بود.
مهندس محمد علی‎آبادی فراهانی مدیر عامل شرکت آریا پلیمر پیشگام، یکی از شرکت‎های فناور در زمینه‎ی نانوکامپوزیت‎های پلیمری است که موفق به امضای تفاهم‎نامه کاری با یکی از شرکت‎های موفق صنعتی ارمنستان شده است. این تفاهم‎نامه همکاری در جهت انتقال دانش فنی در زمینه نانوفناوری و مربوط به لوله و اتصالات PVC است.

filereader.php?p1=main_5516adb142fcb18a0

علاوه بر این نشست مشترک، نمایشگاه اختصاصی ایران در ارمنستان با حضور وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه‎گذاری ارمنستان آقایان سورن کارایان، حسین اسفهبدی، معاون وزیر رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی بین‎المللی نمایشگاه‎های ایران و آقای سجادی سفیر ایران در ارمنستان افتتاح گردید. این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی ایروان از تاریخ 22 تا 25 سپتامبر دایر است و در آن شرکت‎های مختلف ایرانی و ارمنستانی با معرفی محصولات خود، به تبادل دانش نانوفناوری و بهبود و توسعه روابط اقتصادی بین دوکشور، مبتنی بر فناوری نانو می¬پردازند.
این نشست در راستای اجرای سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی و با هدف تولید ثروت در جامعه از طریق بهبود روابط منطقه‎ای، با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در ایران و وزارت اقتصاد کشور ارمنستان برگزار گردید.


همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.