برگزاری دوره آشنایی با رصد بازار با تمرکز بر کسب‌وکارهای B2B

دوره " آشنایی با رصد بازار با تمرکز بر کسب وکارهای B2B " به همت شبکه تبادل فناوری نانو روز پنج‌شنبه ۱۳۹۶/۷/۲۰ از ساعت ۸:۳۰تا ۱۵ در ستاد فناوری نانو برگزار می‌گردد.
شبکه تبادل فناوری نانو در نظر دارد دوره " آشنایی با رصد بازار با تمرکز بر کسب وکارهای B2B " را روز پنج‌شنبه ۱۳۹۶/۷/۲۰ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵ در ستاد فناوری نانو برگزار کند.

filereader.php?p1=main_10a7cdd970fe135cf

امروزه با وجود رقابت گسترده در صنایع مختلف، مطالعه و پایش بازار اهمیتی دو چندان یافته است. آگاهی از تحولات رقبا و ورود رقبای جدید، تحولات قیمت محصولات در بازار و آگاهی از اتفاقاتی که در آینده بر قیمت محصول اثر خواهد داشت، بررسی تحولات عرضه و تقاضا، پایش مستمر رضایت مشتریان و پیشنهاد بازارهای هدف از عمده دستاوردهای رصد بازار است.
بر این اساس، رصد بازار یکی از ابزارهای کاهش ریسک ارائه محصول جدید است و کارگزاران جهت انتقال فناوری‌های نوین به صنایع مربوطه می‌بایست آشنایی کافی با بازار داشته باشند.
دوره مذکور به توان تحلیل و پایش بازار توسط کارگزاران جهت انتخاب، سنجش و ارزیابی، بیان دیدگاه، مشاوره و تصمیم‌گیری درباره پروژه‎‎های انتقال فناوری نانو به صنایع کشورکمک می‌کند. کارگزاران پس از گذراندن این دوره با اهمیت و چگونگی پایش بازار آشنا شده و به نقش مطالعات بازار در توجیه‌پذیری طرح‌ها آگاه می‌شوند. داده‌های حاصل از رصد بازار این امکان را می‌دهد تا ارائه محصولات گوناگون فناورانه به صنعت را اولویت‌بندی کنند.

اهداف:
کارگزار باید بداند که در بازار چه محصولی و با چه قیمتی فعالیت می‌کند و محصول جدید چه مزیت رقابتی دارد.
آیا مشتری محصولی با قیمت بیشتر و لو با کیفیت بالاتر را خواهد خرید؟
توجیه شرکت بزرگ برای تولید محصول دانش‌بنیان جدید با تکیه بر داده‌های پایش بازار

مدرس: آقای مهندس مجید عقلایی
مدیرعامل شرکت توسعه بازار سام
دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف
دانشجوی دکتری کارآفرینی دانشگاه تهران
تخصص: تحلیل و توسعه بازار

زمان برگزاری: پنج شنبه 20/07/1396
طول دوره: از ساعت 8:30 تا 15

سرفصل‌ها:
  • فرآیند توسعه محصولات جدید
  • روش‌های پیش‌بینی بازار
  • تحقیقات بازار
  • تحقیقات بازار در صنایع با فناوری پیشرفته در ایران

منبع مطلب
فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

صنایع نانوتک آینده (صنتا) با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با هدف ایجاد فرصت رشد و سرمایه‌گذاری جهت ارتقاء طرح‌های دانش‌بنیان برطرف‌کننده نیاز بازار و تبدیل آنها به پروژه‌هایی موفق، فراخوان سرمایه‌گذا...