شبکه تبادل فناوری نانو در نظر دارد دوره " آشنایی با رصد بازار با تمرکز بر کسب وکارهای B2B " را روز پنجشنبه ۱۳۹۶/۷/۲۰ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵ در ستاد فناوری نانو برگزار کند.
امروزه با وجود رقابت گسترده در صنایع مختلف، مطالعه و پایش بازار اهمیتی دو چندان یافته است. آگاهی از تحولات رقبا و ورود رقبای جدید، تحولات قیمت محصولات در بازار و آگاهی از اتفاقاتی که در آینده بر قیمت محصول اثر خواهد داشت، بررسی تحولات عرضه و تقاضا، پایش مستمر رضایت مشتریان و پیشنهاد بازارهای هدف از عمده دستاوردهای رصد بازار است.
بر این اساس، رصد بازار یکی از ابزارهای کاهش ریسک ارائه محصول جدید است و کارگزاران جهت انتقال فناوریهای نوین به صنایع مربوطه میبایست آشنایی کافی با بازار داشته باشند.
دوره مذکور به توان تحلیل و پایش بازار توسط کارگزاران جهت انتخاب، سنجش و ارزیابی، بیان دیدگاه، مشاوره و تصمیمگیری درباره پروژههای انتقال فناوری نانو به صنایع کشورکمک میکند. کارگزاران پس از گذراندن این دوره با اهمیت و چگونگی پایش بازار آشنا شده و به نقش مطالعات بازار در توجیهپذیری طرحها آگاه میشوند. دادههای حاصل از رصد بازار این امکان را میدهد تا ارائه محصولات گوناگون فناورانه به صنعت را اولویتبندی کنند.
اهداف:
کارگزار باید بداند که در بازار چه محصولی و با چه قیمتی فعالیت میکند و محصول جدید چه مزیت رقابتی دارد.
آیا مشتری محصولی با قیمت بیشتر و لو با کیفیت بالاتر را خواهد خرید؟
توجیه شرکت بزرگ برای تولید محصول دانشبنیان جدید با تکیه بر دادههای پایش بازار
مدرس: آقای مهندس مجید عقلایی
مدیرعامل شرکت توسعه بازار سام
دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف
دانشجوی دکتری کارآفرینی دانشگاه تهران
تخصص: تحلیل و توسعه بازار
زمان برگزاری: پنج شنبه 20/07/1396
طول دوره: از ساعت 8:30 تا 15
سرفصلها:
- فرآیند توسعه محصولات جدید
- روشهای پیشبینی بازار
- تحقیقات بازار
- تحقیقات بازار در صنایع با فناوری پیشرفته در ایران