"آرتاش کامپوزیت" در دوازدهمین جشنواره برترین شرکت‎های فناوری نانو سوم شد

"آرتاش کامپوزیت" تولیدکننده سره‎های نانوکامپوزیتی، موفق به اخذ جایگاه سوم در میان شرکت‎های فناور برتر در دوازدهمین جشنواره برترین شرکت‎های فناوری نانو گردید.
در دوازدهمین جشنواره برترین شرکت‎های فناوری نانو، شرکت‎های نانوکامپوزیتی خوش درخشیدند و مقام‎های نخست اول و سوم شرکت‎های فناور برتر را به خود اختصاص دادند. این بار شرکت "آرتاش کامپوزیت" موفق به اخذ رتبه سوم در بین شرکت‎های فناور برتر گردید.
"دکتر رضا اسدی فرد" مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ابراز داشت: به منظور ساماندهی بهتر برگزیدگان، رده‎بندی برترین‎ها در در دوازدهمین جشنواره، با الگویی متفاوت از سال‎های گذشته و در سه گروه "شرکت‎های صنعتی برتر"، "شرکت‎های صادراتی برتر" و "شرکت‎های فناور برتر" صورت پذیرفته است.
در میان شرکت‎های فناور برتر، پارسا پلیمر شریف اول شد و "آرتاش کامپوزیت" در جایگاه سوم ایستاد. آرتاش کامپوزیت تولیدکننده انواع سره جوش نانوکامپوزیتی است که در سال 95 بیش از 500 میلیون تومان فروش محصول نانویی داشته است.
از سال 1376 بود که مهندس "آرش کمانکش" درصدد نورد سرد و تبدیل میله‎های مسی به نوارهای باریک مسی برای قطعات هادی و ترانسفورماتورها برآمد. در آن زمان، تقاضای مداوم صنایع خودروسازی برای کلاهک الکترود جوش نقطه‎ای، ساخته شده از یک کامپوزیت سه جزئیCu-Cr-Zr ، مهندس کمانکش را بر آن داشت تا مطالعاتی در مورد آخرین تکنولوژی مواد الکترودی آغاز کند. دیری نگذشت که کمانکش در سال 1389 یک شرکت تولیدی به نام "آرتاش کامپوزیت" در جهت حرکت با آخرین دستاوردهای فناوری نانو تاسیس نمود و در تیم تحقیق و توسعه خود اقدام به تولید ساختارهای نانویی از کامپوزیت‎های آلیاژی Cu-Al2O3 کرد. اکنون آرتاش کامپوزیت به‎عنوان یک تولیدکننده قابل اعتماد برای سره‌های جوش نانوکامپوزیتی شناخته شده و در حال حاضر سره‎های جوش نانوکامپوزیتی این شرکت به صنایع خودروسازی فروخته می‎شود.
در این مراسم که با حضور "محمد مهدی زاهدی" رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، "مهدی الیاسی" معاون سیاست‎گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی، "سید محمود نوابی" معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، "حجت الاسلام احمد مازنی" برگزار شد، از 15 شرکت و مرکز رشد از میان 80 شرکت‎کننده تقدیر به عمل آمد.

filereader.php?p1=main_10a7cdd970fe135cf


منبع مطلب www.nanocomposite.ir
همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.