اخذ تاییدیه نانومقیاس شرکت رامو آلیبرت در طرح تحقیق و توسعه سینی فن خودرو

شرکت رامو آلیبرت در طرح تحقیق و توسعه تطبیقی با شرکت مهرسازگستر پارس، موفق به اخذ تأییدیه نانومقیاس برای محصول کامپاندهای پلی‎پروپیلن حاوی نانوذرات، به منظور بهبود خواص مکانیکی سینی فن خودرو گردید.
محصولی دیگر از شرکت رامو آلیبرت موفق به اخذ گواهی نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو شد. این محصول آمیزه‎های پلی‎پروپیلن حاوی نانوذرات جهت افزایش استحکام مکانیکی است و در سینی فن خودرو مورد استفاده قرار می‎گیرد. این محصول از جنس مواد ترموپلاستیک است‎ که جایگزین مواد رایج در سینی فن خودرو (مواد ترموست) می‎شود و کاهش وزن، همراه با حفظ خواص مکانیکی را دارا می‎باشد.
شرکت رامو آلیبرت با بیش از چهار دهه فعالیت در زمینه تولید و ساخت قطعات تزریق پلاستیک، از معدود شرکت‎های پیشرو در صنایع پلیمری و پلاستیک‎های مهندسی است. این شرکت ضمن بهره‎گیری از متخصصان حوزه فناوری نانو در واحد تحقیق و توسعه (R&D) خود، موفق به تولید محصولی جدید در زمینه نانوکامپوزیت‎های پلیمری جهت افزایش استحکام مکانیکی قطعات پلیمری مورد استفاده در خودرو شده است.
سابق بر این نیز، شرکت رامو آلیبرت موفق شده بود گرانول و مستربچ‎های آنتی‎باکتریال بر پایه فناوری نانو را در مقیاس صنعتی تولید کند.
آمیزه‎های پلی‎پروپیلن حاوی نانوذرات جهت افزایش استحکام مکانیکی، تولید شده در شرکت رامو آلیبرت پس از آنکه با استاندارهای مربوط به حوزه فناوری نانو مورد آزمایش قرار گرفتند، موفق به دریافت گواهی‎نامه نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو شدند.
مهندس حسنجانی، مدیر واحد تحقیق و توسعه رامو آلیبرت اشاره داشت: نانوکامپاند موجود دارای استحکام مکانیکی به مراتب بالاتری نسبت به نمونه‎های تزریقی مشابه بدون نانوذرات است‎. این شرکت درحال حاضر توانایی تولید 100 تن از این نانوکامپاندها را در سال دارا بوده و آماده ارائه این محصول به شرکت‎ها، کارخانجات و فعالان حوزه پلیمر می‎باشد.
تاییدیه نانومقیاس آمیزه‎های پلی‎پروپیلن حاوی نانوذرات جهت افزایش استحکام مکانیکی، در قالب یک طرح تحقیق و توسعه تکمیلی در شبکه تبادل فناوری نانو برای تولید سینی فن خودرو با شرکت مهرسازگستر پارس، دریافت گردید. آمیزه‎های پلی‎پروپیلن حاوی نانوذرات به‌طور خاص در ساخت سینی فن خودروهای پژو پارس، 206، 405، سمند و غیره به کار می‌روند.
رامو آلیبرت در شهریور 96 موفق به کسب گواهی نانومقیاس از ستاد ویژه‌ توسعه فناوری نانو برای این محصول خود شد. لازم به ذکر است که اعتبار این گواهی‎نامه برای این محصول به مدت یکسال است.

filereader.php?p1=main_70f250e2d762fbde8
filereader.php?p1=main_5516adb142fcb18a0


منبع مطلب www.nanocomposite.ir
همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.