پاسخگویی بخشی از نیازهای صنعت به کمک توانمندی متخصصین داخل کشور با ساخت سامانه‎های هایتک

شرکت بسا فناوران بصیر در حوزه الکترونیک با طراحی و ساخت منابع تغذیه ولتاژ بالا توانسته است بخشی از نیازهای داخلی صنعت و پژوهش کشور در حوزه الکترونیک، را پاسخ دهد.
شرکت فنی مهندسی بسا فناوران نصیر تولید کننده سامانه های ژنراتور پلاسمای فرکانس رادیویی در ایران می باشد که در زمینه طراحی و ساخت منابع و ژنراتورهای توان بالا در بازه فرکانسی DC تا مایکرویوو فعالیت دارد. به طور کلی فعالیت این شرکت در حوزه الکترونیک فرکانس بالا و مایکروویو, سامانه های تولید پلاسما, منابع تغذیه AC, DC و پالسی و سیستم های الکترونیکی خاص معطوف می باشد.
منابع تغذیه پلاسما به منظور کنترل دقیق کاربردهای تکنولوژیکی پلاسما و انجام فرآیندهای مختلفی مانند تمیزسازی و فعالسازی سطح مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت بسا فناوران نصیر با ساخت منابع تغذیه پلاسمای اسپاترینگ DC, ژنراتور RF و منابع تغذیه ولتاژ بالای DC سعی در توسعه و پیشرفت شاخه های مختلف صنعت در کشور دارد. طی دهه های اخیر فناوری مولد فرکانس رادیویی در بسیاری از شاخه ها از جمله صنایع 
نظامی (فرستنده های رادار و سامانه های پیشرانه موشک و ...)
صنایع قالب سازی و جوش مواد پلاستیکی (مخابرات و ارسال موج)
حوزه پزشکی (درمان سرطان های بدخیم کبد و ریه)
حوزه آرایشی-بهداشتی (در جوان سازی و اصلاح پوست و بدن)
جایگاه موثر خود را پیدا نموده است.

مولد پلاسمای اسپاترینگ DC
امروزه عملیات اسپاترینگ پیشرفته نیازمند سرعت، کنترل، دقت ، اطمینان و قابلیت مدیریت آرک می باشد. یک منبع تغذیه مولد پلاسمای DC به منظور لایه نشانی به روش فیزیکی (pvd) است. به کمک مد های رگولاسیون مختلف، تنظیمات قابل اعمال توسط کاربر و تنظیمات کنترلی، عملیاتی مطمئن انجام خواهد شد. محدوده وسیع از امپدانس توسط این تغذیه پشتیبانی می شود. مدل های توان بالای این تغذیه کاربرد های صنعتی دارد. بازده بالای 90 درصد, خنک کاری با هوای محیط, کاربری انعطاف پذیر و دقت 1درصد از جمله ویژگی ها و قابلیت های این مولد می باشد. این مولد در شاخه های زیر دارای کاربرد می باشد:
لایه نشانی پلاسمای فیزیکی
سلول های خورشیدی
تولید نیمه هادی
حافظه اطلاعات

filereader.php?p1=main_10a7cdd970fe135cf

منابع تغذیه ولتاژبالا

دیگر فناوری ساخت شرکت بسا فناوران منابع تغذیه ولتاژ بالا می باشد که بسته به مدل آن می تواند ولتاژهای بین 1250 ولت تا 25000 ولت کار کند.امروزه منابع تغذیه ولتاژ بالا جایگاه مهمی در علم و صنعت دارند و در مقایسه با منابع ولتاژ پایین از استاندرادهای بالاتری برخوردار هستند. سیستم ها ی تهویه هوا, لیزر, اشعه ایکس, صنعت چاپ و ... از جمله بخش هایی است که به این نوع منبع تغذیه نیاز دارند.
یک منبع تغذیه ولتاژ بالا (high voltage power supply) دستگاهی است که خروجیآن صدها یا هزاران ولت است. برای جلوگیری از ایجاد قوس, خرابی عایق و یا تماس تصادفی انسان از اتصالات ویژه ای استفاده می شود. ویژگی های اضافی موجـود در منـابع ولتـاژ بـالا, توانــایی معکــوس کردن قطـب خروجـی همـــراه با استفــاده از بریکرهــای مـدار(circuit breaker) و اتصــالات ویــژه (special connectors) برای به حاقل رساندن قوس و تماس تصادفی با دست انسان می باشد. برخی از منابع تغذیه برای کنترل ولتاژ خروجی, یک ورودی آنالوگ فراهم می کنند که باغث تبدیل آن ها به آمپلی فایرهای ولتاژ بالا و البته با پهنای باند بسیار محدود می شود.

filereader.php?p1=main_5516adb142fcb18a0
منبع مطلب
 ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما

فراخوان؛ ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما

پنجاه و دومین فراخوان «ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش بنیان منتشر شد.