حضور شرکت‎های نانویی رامو آلیبرت و رنگین نانو نهال در نمایشگاه لوازم خانگی

غرفه ستاد نانو در نمایشگاه لوازم خانگی، زمینه استقرار چهار شرکت نانویی رامو آلیبرت، رنگین نانو نهال، شیلر فرآیند پارس و یارنیکان صالح را در این نمایشگاه فراهم کرده است.
هفدهمین دوره نمایشگاه‎های بین‎المللی لوازم خانگی از 2 تا 5 آذرماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‌المللی تهران، توسط انجمن صنایع لوازم خانگی ایران برگزار خواهد شد. تغییرات روز افزون تکنولوژیکی، ظهور کالاهای جدید، متنوع بودن کالاها، عدم آشنایی مصرف‌کننده توام با رقابت شدید و بعضا نامطلوب تولید‌کنندگان و نیاز تولیدکنندگان به معرفی کالاهای خود به مصرف‌کننده، از مهمترین علل لزوم برگزاری این نمایشگاه است.

بدون شک فناوری نانو می‎تواند یکی از مهم‎ترین وجوه پیشرفت‎های تکنولوژیکی در زمینه لوازم و ملزومات خانگی باشد. در همین راستا، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نیز فعالانه در این نمایشگاه حاضر خواهد شد و در غرفه‎ای در سالن 35، پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. غرفه ستاد نانو در نمایشگاه لوازم خانگی، زمینه استقرار چهار شرکت نانویی رامو آلیبرت، رنگین نانو نهال، شیلر فرآیند پارس و یارنیکان صالح را در این نمایشگاه فراهم کرده است. شیلر فرآیند پارس با محصول پوشش‎های نانویی تبدیلی و یارنیکان صالح با ارائه دستگاه‎ها و تجهیزات پوشش‎دهی به روش PVD در این نمایشگاه حاضر خواهند شد.
شرکت‎های رامو آلیبرت و رنگین نانو نهال، هر دو از شرکت‎های فعالِ مرکز توسعه نانوکامپوزیت، رنگ و رزین هستند‎. رامو آلیبرت از شرکت‎های پیشرو در صنایع پلیمری و پلاستیک‎های مهندسی است و با محصول "گرانول و مستربچ‎های آنتی‎باکتریال برپایه پلی‎پروپیلن همراه با نانوذرات"، در نمایشگاه لوازم خانگی حضور می‎یابد. این محصول دارای تائیدیه نانومقیاس است و در تهیه ظروف و ملزومات پلاستیکی خانگی با خاصیت آنتی‎باکتریال کاربردهای حائز اهمیتی می‎تواند داشته باشد.

شرکت رنگین نانو نهال نیز با بهره‎گیری از دانش مهندسی رنگ‎های پودری الکترواستاتیک و همچنین خواص و قابلیت‌های نانوذرات، قادر به تولید "رنگ پودری الکترواستاتیک آنتی‎باکتریال نانوساختار" و "رنگ پودری الکترواستاتیک ضدخوردگی نانوساختار" است و با این دو محصول در نمایشگاه لوازم خانگی حاضر خواهد شد.

رنگ پودری الکترواستاتیک آنتی‎باکتریال نانوساختار به‎عنوان پوشش برای سطوح فلزی استفاده می‎شود و قابلیت دارد هرگونه آلودگی میکروبی، باکتری و قارچ را با خواص ذاتی نانوذرات استفاده شده در ساختار رنگ، تجزیه و نابود کند. کلیه سطوح فلزی نیازمند رنگ در آشپزخانه‎ها و سایر نقاط خانگی که در معرض آلودگی‎ها هستند، با بهره‎گیری از این پوشش می‎توانند خاصیت ضدمیکروبی پیدا کنند و این امر سبب ارتقای سلامت و بهداشت محیط اطراف خواهد شد. رنگ پودری الکترواستاتیک حاوی نانوذرات با خاصیت ضدخوردگی محصول دیگر شرکت رنگین نانو نهال است که در نمایشگاه لوازم خانگی عرضه خواهد شد. این نوع از رنگ ضدخوردگی برای پوشش قطعات و تجهیزات فلزی مانند سقف‎های شیروانی، لوازم آشپزخانه که در معرض شست‎وشو هستند و کلیه‎ی قطعات فلزی که در معرض خوردگی می‎باشند، نظیر حصارها، مبلمان فلزی، تجهیزات استخرها و غیره قابل استفاده‎اند.
از مزایای برگزاری این نمایشگاه می‎توان موارد زیر را برشمرد:

افزایش حجم مبادلات بازرگانی خارجی
توسعه همکاری‌های اقتصادی
افزایش سطح تولید
ایجاد رقابت‌های سالم داخلی و بین‌المللی
تبادل اطلاعات و دانش فنی
انتقال تکنولوژی
توسعه و گسترش ارتباطات بین‌المللی
شایان ذکر است که کارگزاران و مروجین صنعتی شایسته است این دست از فرصت‎ها را مغتنم شمرده و بخش بزرگی از تقاضاهای صنعتی را از این مسیر شناسایی کنند.
filereader.php?p1=main_70f250e2d762fbde8

filereader.php?p1=main_5516adb142fcb18a0

منبع مطلب
همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.