طراحی باتری جدیدی با 6 دقیقه شارژ و 200 مایل انرژی

پس از سال‎ها شرکت توشیبا گزارش داد که مدل جدیدی از باتری SCiB را طراحی کرده که می‎تواند سریعتر از نمونه‎های مشابه سایر شرکت‎ها شارژ شود و البته توان بیشتری نیز ذخیره خواهد کرد.
در حالی‎که اکثر مردم معتقدند که شرکت توشیبا به اندازه سامسونگ، پاناسونیک یا تسلا در تولید ماشین‎های الکتریکی مشهور نیست، اما این شرکت تلاش زیادی را برای رقابت در این صنعت انجام می‎دهد. 
پس از سال‎ها تحقیق شرکت توشیبا گزارش داد که مدل جدیدی از باتری SCiB را طراحی کرده که می‎تواند سریعتر از نمونه‎های مشابه سایر شرکت‎ها شارژ شود و البته توان بیشتری نیز ذخیره خواهد کرد. 

این باتری در نگاه اول متفاوت از باتری‎های لیتیمی بود که از لیتیم تیتانیوم اکسید (LTO) به عنوان آند استفاده می‎کرد. توشیبا بیان کرد که LTO انتخاب مناسبی برای ماده آندی است زیرا کارایی باتری را در دماهای پایین افزایش داده، دانسیته توان فوق‎العاده‎ای را ایجاد کرده و طول عمر باتری را افزایش می‎دهد و ضمناً در برابر فشارهای خارجی نیز مقاومتر است. 
این باتری از ماده جدیدی برای آند استفاده می‎کند و تستهای انجام‎شده نشان دادند که می‎تواند 90% ظرفیت را پس از 5000 چرخه شارژ نگه دارد. این کارایی به دلیل جایگزینی LTO با تیتانیوم نیوبیوم اکسید است. این اصلاح ماده آندی باعث شده که حساسیت نسبت به ترسیب‎های لیتیم که در اثر شارژهای سریع رخ می‎دهد، کاهش یابد. 

سازندگان این باتری ادعا می‎کنند که این نمونه تنها به 6 دقیقه زمان برای شارژ مجدد نیاز دارد و پس از آن می‎تواند 200 مایل مسافت را در خودروهای الکتریکی تأمین کند. 
به گفته پروفسور اسامو هوری (Osamu Hori)، رئیس مرکز R & D شرکت توشیبا: " این حرکت می‎تواند تأثیر شگرفی بر کارایی وسایل الکتریکی داشته باشد. ما به تلاشهای خود برای بهبود کارایی باتری‎های SCiB ادامه خواهیم داد و تکنولوژی جدیدی از این باتری را در سال 2019 معرفی خواهیم کرد. " 

filereader.php?p1=main_10a7cdd970fe135cf

منبع مطلب