در حالیکه اکثر مردم معتقدند که شرکت توشیبا به اندازه سامسونگ، پاناسونیک یا تسلا در تولید ماشینهای الکتریکی مشهور نیست، اما این شرکت تلاش زیادی را برای رقابت در این صنعت انجام میدهد.
پس از سالها تحقیق شرکت توشیبا گزارش داد که مدل جدیدی از باتری SCiB را طراحی کرده که میتواند سریعتر از نمونههای مشابه سایر شرکتها شارژ شود و البته توان بیشتری نیز ذخیره خواهد کرد.
این باتری در نگاه اول متفاوت از باتریهای لیتیمی بود که از لیتیم تیتانیوم اکسید (LTO) به عنوان آند استفاده میکرد. توشیبا بیان کرد که LTO انتخاب مناسبی برای ماده آندی است زیرا کارایی باتری را در دماهای پایین افزایش داده، دانسیته توان فوقالعادهای را ایجاد کرده و طول عمر باتری را افزایش میدهد و ضمناً در برابر فشارهای خارجی نیز مقاومتر است.
این باتری از ماده جدیدی برای آند استفاده میکند و تستهای انجامشده نشان دادند که میتواند 90% ظرفیت را پس از 5000 چرخه شارژ نگه دارد. این کارایی به دلیل جایگزینی LTO با تیتانیوم نیوبیوم اکسید است. این اصلاح ماده آندی باعث شده که حساسیت نسبت به ترسیبهای لیتیم که در اثر شارژهای سریع رخ میدهد، کاهش یابد.
سازندگان این باتری ادعا میکنند که این نمونه تنها به 6 دقیقه زمان برای شارژ مجدد نیاز دارد و پس از آن میتواند 200 مایل مسافت را در خودروهای الکتریکی تأمین کند.
به گفته پروفسور اسامو هوری (Osamu Hori)، رئیس مرکز R & D شرکت توشیبا: " این حرکت میتواند تأثیر شگرفی بر کارایی وسایل الکتریکی داشته باشد. ما به تلاشهای خود برای بهبود کارایی باتریهای SCiB ادامه خواهیم داد و تکنولوژی جدیدی از این باتری را در سال 2019 معرفی خواهیم کرد. "