شرکت نانویی OCSiAlرا بشناسید

OCSiAl یک شرکت بین‎المللی فناوری نانو است که فعالیت‎هایی را در سراسر جهان براساس کاربردهای نانولوله‌های کربنی توسعه داده است.
OCSiAl یک شرکت بین‎المللی فناوری نانو است که فعالیت‎هایی را در سراسر جهان توسعه داده است. دفتر مرکزی این شرکت در کشور لوکزامبورگ واقع شده و سایر دفاتر OCSiAl در ایالات متحده، روسیه، چین، کره جنوبی و هند فعالیت می‌کنند.

در واقع OCSiAl اولین شرکت بین‎المللی مواد پیشرفته است که برای تجاری‎سازی تکنولوژی‎های پیشرفته در تولید نانولوله‎های کربنی تک‎جداره (SWCNT) با کیفیت بالا اقدام نموده است. واحد پایلوت تجهیزات صنعتی برای سنتز نانولوله‎های کربنی تک‎جداره به نام Graphetron 1.0 در قسمت R&D مرکز نانومواد اصلاح شده شرکت OCSiAl قرار دارد.

این شرکت همچنین روش‎های تولید کامپوزیت‏های مبتنی بر نانولوله‎های کربنی را نیز توسعه داده است، به‌گونه‎ای که استفاده از نانولوله‎های تک‎جداره در مواد مختلف تسهیل می‎گردد. OCSiAl در سال 2015، یک مرکز تحقیقاتی را با تمرکز بر کاربردهای SWCNT در باتری‎ها، الاستومرها، رنگ‎ها و پوشش‎ها، ترموپلاستیک‎ها و ترموست‎ها راه‎اندازی کرد. هم‎اکنون نیز OCSiAl درصدد آن است تا بزرگترین واحد تولیدی برای نانولوله‎های افزودنی به مواد پلیمری را در سراسر جهان تا سال 2020 و با ظرفیت تولید 250 تن در سال، تاسیس کند.

شرکت OCSiAl در مجموع تیمی با بیش از 250 کارمند دارد. محصول اصلی این شرکت با نامی تحت عنوان TUBALL عرضه می‎شود. TUBALL حدودا 80 درصد و یا کمی بیشتر از نانولوله‎های کربنی تک‎جداره با کیفیت بالا تشکیل شده و می‎تواند به‎عنوان یک افزودنی کلی برای طیف وسیعی از مواد کامپوزیتی استفاده شود. مزیت کلیدی در نانولوله‌های تک‎جداره این است که با افزودن مقادیر بسیار اندک آن (از حدود 01/0 درصد تا مقادیر بیشتر) هم می‎توان به یک هدایت الکتریکی یکنواخت و پایدار در نانوکامپوزیت‎ها دست یافت و هم این مقادیر اندک برای تقویت خواص مکانیکی نانوکامپوزیت‎ها نیز، کافی هستند. علاوه‌براین، استفاده از مقادیر بسیار اندک این افزودنی در کامپوزیت‎ها، کمک می‌کند که رنگ اصلی مواد حفظ شود و ویژگی‎های ثانویه و عوارض جانبی را در کمترین حالت ممکن برای اکثر مواد نگه می‎دارد.

در حال حاضر این شرکت محصولات مختلفی از SWCNT را عرضه می‌کند. محصول TUBALL COAT سوسپانسیونی از نانولوله‎های کربنی تک‎جداره برای رنگ‎های پایه آبی و پوشش‎های هدایت الکتریکی است که با افزودن مقادیر بسیار اندک SWCNT برای حفظ خواص مکانیکی و امکان ایجاد پوشش‎های رنگی تولید میگردد.

محصول دیگر TUBALL MATRIX است که یک مستربچ چند منظوره در محصولات لاستیکی محسوب می‎شود و برای افزایش خواص فیزیکی و مکانیکی لاستیک‎ها و همچنین بهبود خواص هدایت الکتریکی طراحی شده است.
TUBALL LATEX نیز سوسپانسیونی از نانولوله‎های کربنی تک‎جداره برای دستکش‎های و دیگر محصولات لاتکس می‌باشد.

filereader.php?p1=main_70f250e2d762fbde8

filereader.php?p1=main_5516adb142fcb18a0

منبع مطلب
همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.