معرفی بروکر اینوسنتیو

در راستای اخبار قبل در خصوص معرفی مهمترین بروکرها، اکنون به معرفی بروکر اینوسنتیو پرداخته میشود.

تحقیق و توسعه، نوآوری، تولید محصول و بازاریابی سبب می­‎شود مدیران با چالش­‎های زیادی مانند حفظ مشتریان، کاهش در تأخیر تولید محصول، افزایش بهره‎­وری کارکنان و موارد دیگر مواجه شوند. در نتیجه، سازمان­‎های موفق نوآور در قرن 21 نیاز دارند راه­‎های بهتر، سریع‎­تر و مقرون به صرفه‎­تری را برای حل مشکلات و نوآوری در دو جهت رشد کسب­‎وکار و کاهش ریسک پی بگیرند. مؤسسه اینوسنتیو[1] در سال 2001 با چنین هدفی راه‎­اندازی شد. اینوسنتیو مرکز ارائه دهنده خدمات در زمینه نوآوری باز[2] است. این مرکز با اتصال سازمان­‎ها به منابع مختلفی مانند کارکنان، مشتریان، شرکاء و حل­‎کنندگان مسأله، مشکلات کلیدی آن­ها را حل می­‎کند. مشتریان این مرکز، دولت­‎ها، رهبران تجارت و شرکت­‎هایی مانند الی لیلی[3] و ناسا هستند.

ایده شکل‎­گیری اینوسنتیو در سال 1998 توسط آلف بینگهام و آرون شاخت مطرح شد. این ایده در جلساتی با استفاده از روش طوفان فکری و با تمرکز بر استفاده از اینترنت در کسب و کارها بسط یافت. اینوسنتیو در ابتدا تحت عناوین Molecule.com و سپس BountyChem فعالیت می­کرد و در نهایت در سال 2001، با سرمایه­گذاری شرکت الی لیلی تشکیل گردید. اینوسنتیو به دلیل احساس نیاز شرکت مذکور برای شتاب بخشیدن به فرایند نوآوری برای ارائه داروهای نوین به بازار و پایش دستاوردهای زیستی و دارویی در دنیا ایجاد گردید و در نهایت، به عنوان مرکز نوآوری باز برای این شرکت راه­اندازی شد.

امروزه اینوسنتیو به صورت خصوصی اداره می‎­شود و 1300 چالش جهانی و صدها چالش داخلی توسط این پلت‌فرم مدیریت شده است. این چالش‎­ها حوزه‎­های مختلفی از شیمی، کسب­وکار، آمار ریاضی و غیره را شامل می‎­شوند. جامعه حل­کننده اینوسنتیو اکنون بیش از 250 هزار عضو از 200 کشور را در بر می­‎گیرد و تعداد این افراد با در نظر گرفتن مشارکت شرکای استراتژیک اینوسنتیو مانند مؤسسه اکونومیست به 12 میلیون نفر می‌رسد.
نحوه کار پلتفرم اینوسنتیو و بخش­های مختلف آن
تخصص اینوسنتیو متصل کردن متقاضیان راه­حل؛ مانند شرکت­های تجاری، سازمان­های دولتی، سازمان­های غیرانتفاعی به حل­کنندگان مشکل به منظور تلاش بیشتر برای حل سریع­تر مشکلات و انجام نوآوری است. به عبارت ساده­تر، سازمان­ها مشکلات خود را ارسال می­کنند و حل­کنندگان برای آنها راه‌حل ارائه می­کنند. برای ایجاد انگیزه، موارد ارسالی از سوی سازمان­ها با مشوق­های مالی همراه است. شکل زیر مراحل کاری برگزاری و مدیریت یک چالش را در اینوسنتیو نشان می­دهد.

ارسال ایده برای چالش خاص
انتخاب بهترین ایده
جمع آوری و ارزیابی ایده ها
پرداخت جایزه
 

filereader.php?p1=main_b4b147bc522828731 


 بخش مرکز چالش
یکی از بخش­های کلیدی سایت اینوسنتیو، مرکز حل چالش است. در این بخش، متقاضیان و حل­کنندگان مشکل با هزاران مورد چالش­ها از سراسر جهان در ارتباط هستند. حل­کنندگان می­توانند در بین چالش­های ارسالی به جستجو بپردازند. سازمان­های متقاضی چالش­های خود را در این قسمت ارسال می­کنند و جایزه مالی قابل توجهی را به بهترین راه­حل می­دهند. همچنان‌که ذکر شد، متقاضیان شرکت­های پیشرو و نوآوری­محور، سازمان­های دولتی و شرکت­های غیرانتفاعی با کسب­وکارهای دشوار و دچار مشکلات تحقیق و توسعه هستند که به راه حل نیاز دارند.

بخش ایده­‎ها
ایجاد یک طوفان فکری جهانی برای تولید یک ایده، احتمال موفقیت در حل مشکل را افزایش می‎­دهد. این ایده­‎ها می­‎توانند برای راه­‎اندازی یک خط تولید جدید، راه‌حل‎­های خلاقانه مشکلات فنی، طراحی نرم­افزارهای جدید تجاری برای محصولات فعلی یا حتی یک ایده بازاریابی برای جذب مشتریان جدید باشند. بخش ایده­‎ها تضمین می­‎کند که حداقل به یکی از بهترین راه‌حل‌های ارسال‌شده در خصوص چالش مورد نظر جایزه اهداء خواهد شد. برای محافظت و رفع نگرانی در خصوص سرقت ایده­‎ها، تمامی ایده‎­های ارسال شده تحت پوشش قوانین مالکیت معنوی قرار می­‌گیرند.

بخش چالش­‎های نظری
این چالش‎­ها طرح­‎هایی هستند که امکان­‎پذیر بودن آن‎ها هنوز مشخص نشده و بالطبع عملیاتی بودن آنها کاهش می‎­یابد. یک راه حل برای چالش­‎های نظری، مواردی همچون توضیحات جزئی در خصوص مفهوم راه­‎حل، رویه‎­های حمایت، الزامات یک ایده خوب برای تبدیل شدن به محصول واقعی و ارائه خدمات فنی برای راه­حل را شامل می‎­شود. در این قسمت نیز یک حل­‎کننده در صورت برنده شدن جایزه پیشنهاد شده را دریافت می‎­کند. راه‎­حل قابل تأیید باید تمام معیارهای مطرح شده در چالش مورد نظر را برآورده کند. بسته به نوع چالش، حل‎کنندگان مالکیت معنوی خود را به صورت انتقال یا لیسانس به سازمان مورد نظر می­‎دهند.

حوزه­‎های کاری
حوزه­‎های مشخص شده در این سایت شامل موارد زیر است:

  •  کسب وکار و کارآفرینی
  • شیمی
  • علوم کامپیوتر/ فناوری اطلاعات
  • مهندسی/ طراحی
  • غذا/ کشاورزی/علوم زیستی
  • ریاضی/ آمار
  • علوم طبیعی
  • نوآوری اجتماعی
  • هم­کاری و تأمین کنندگان

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820



[1] Innocentive
[2] Open Innovation
[3] Eli Lilly

منبع مطلب
فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

صنایع نانوتک آینده (صنتا) با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با هدف ایجاد فرصت رشد و سرمایه‌گذاری جهت ارتقاء طرح‌های دانش‌بنیان برطرف‌کننده نیاز بازار و تبدیل آنها به پروژه‌هایی موفق، فراخوان سرمایه‌گذا...