حضور چهار شرکت نانویی در نمایشگاه خودرو در کشور اندونزی

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو که به دنبال رسوخ این فناوری در صنعت خودروسازی کشور است، به همراه 4 شرکت فناورانه در نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو اندونزی حضور یافت.

در اولین روزهای فروردین سال 1397 (22-24 مارس 2018) نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو INAPA در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد. نمایشگاه قطعات خودرو جاکارتا بزرگ‌ترین جایگاه تجارت بین‌المللی ASEAN (اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا) در صنعت خودرو محسوب می‌شود. این رویداد، گردهمایی و بازاری برای تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان بین‌المللی است تا آخرین قطعات خودرو، تجهیزات، ابزار، فناوری‌ها و روش‌های فناورانه خود را به مخاطبان و تعمیرکاران حرفه‌ای از سراسر آسیا و کشورهای دیگر ارائه دهند.

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو که به دنبال رسوخ این فناوری در صنعت خودروسازی کشور است و از فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه حمایت می‌کند، به همراه 4 شرکت فناورانه در نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو اندونزی حضور یافت. این نمایشگاه از 2 تا 4 فروردین 1397 در جاکارتا برپا شده بود. «پارسا پلیمر شریف» یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانوکامپوزیت‎های پلیمری است. پارسا پلیمر با مستربچ‎ها و کامپاندهای پلیمری پیشرفته مانند مستربچ نانویی ضدخش برای داشبورد خودرو و مستربچ‎های آنتی‎باکتریال برای قطعات تریم داخلی در نمایشگاه جاکارتا حاضر شد.شرکت «نانوآریسا پوشش» نیز برای آن دسته از قطعات خودرو که در تماس مستقیم با رطوبت هستند، با رنگ‌های نانویی ضدخوردگی در نمایشگاه INAPA مشارکت کرد. شرکت‌های «مهندسی سطح سوین پلاسما» و «سیمین مهر توس» نیز به ترتیب با فناوری نانوپوشش‎های سخت برای پوشش‎دهی قطعات موتور خودرو مانند سوپاپ و شفت و فناوری نانوپوشش آنتی‎رفلکس به روش PVD برای آینه‌های بغل خودرو در غرفه ستاد نانو در جاکارتا حاضر شدند.

این شرکت‌ها تولیدات خود را در زمینه‌های مختلف به نمایش گذاشتند و در حاشیه این نمایشگاه، کارگاه معرفی محصولات نانو فناوری برگزار کردند. همچنین حضور در این نمایشگاه تخصصی، زمینه‌های ملاقات با همتایان در شرکت‌های قطعه‎ساز اندونزیایی و شرکت آسترا بزرگ‌ترین خودروساز این کشور را برای آن‎ها فراهم کرده است. ستاد ویژه توسعه فناوری نانو درصدد آن است که در کشور اندونزی نیز به‌مانند چین دفتری به‌عنوان پایگاه صادراتی محصولات نانو راه‌اندازی کند و با توجه به هدف‌گذاری کسب دو درصد از بازار نانو تا سال 1404، مقدمات این امر را فراهم نماید.

اندونزی با تولید سالیانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو بعد از تایلند بزرگ‌ترین خودروساز در جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود؛ بنابراین بازار بزرگ اندونزی می‌تواند مقصد مناسبی برای تولیدات دانش‌بنیان کشور در حوزه‌های مختلف ازجمله لوازم و قطعات خودرو باشد. این رویداد تجاری، محلی مناسب به‌منظور جذب خریداران و افراد مرتبط از کل زنجیره صنعت خودرو شامل تولیدکنندگان خودرو، توزیع‌کنندگان و کارگاه‌های تعمیرات و مراکز خدمات و مراقبت از خودرو محسوب می‌شود.

filereader.php?p1=main_70f250e2d762fbde8

filereader.php?p1=main_5516adb142fcb18a0

منبع مطلب
همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.