سرمایه‎گذاری 65 میلیون دلاری در زمینه الکترولیت جامد

شرکت آکسیوس ادعا کرده که به باتری حالت جامد دست پیدا کرده و قصد سرمایه‎گذاری عظیمی در این عرصه دارد.

شرکت آکسیوس(Axios)، شصت و پنج میلیون دلار در زمینه مواد یونی سرمایه‎گذاری کرده است. این حجم عظیم سرمایه‎گذاری تا حدودی شوکه‎کننده است و ممکن است که مردم زیادی تاکنون همچنین مبلغی را برای سرمایه‎گذاری نشنیده باشند. اما اگر این مواد یونی بتوانند به خوبی آزمون‎ها را بگذرانند، تمام این مبلغ مجدداً بدست خواهد آمد.

به نظر می‎رسد که این شرکت از فناوری منحصربفردی بهره برده و برای تهیه الکترولیت از پلیمر کریستالی مایع استفاده می‎کند که بر تمام چالش‎های پیشِ روی تجاری‎سازی این نمونه‎ها غلبه خواهدکرد.

تاکنون محققان مواد یونی، سه نوع نوآوری را ادعا کرده‎اند: (1) آنها اثبات کردند که یون‎های لیتیم با استفاده از این الکترولیت پلیمری، تحرک برابر یا حتی سریع‎تری نسبت به الکترولیت‎های موجود دارند، (2) با استفاده از این الکترولیت می‎توان به 5 ولت نیز دست پیدا کرد و (3) بیان کردند که با وجود اینکه اکثر مواد پلیمری در زمینه باتری حالت جامد در دمای 60 درجه سلسیوس شروع به کار می‎کنند؛ ولی ماده آنها، در دماهای پایین حتی دمای اتاق نیز قابل استفاده است.

باتری‎های حالت جامد ایمنی بیشتری از باتری‎های لیتیمی فعلی دارند. تنها به خاطر یک نکته: باتری‎های لیتیم-یون اشتعال آور هستند و توانایی احتراق دارند. اما باتری‎های حالت جامد، مانع از اشتعال باتری می‎شوند.

ضمناً باتری‎های حالت جامد، کوچکتر و ارزان‎تر هستند و ظرفیت بیشتری هم دارند. این باتری‎ها با سرعت بیشتری شارژ شده، طول عمر بالاتری دارند و بازده بهتری هم ایجاد می‎کنند و می‎توان از آنها در گوشی‎های هوشمند و خودروهای الکتریکی بهره برد.
البته تاکنون شرکت آکسیوس اطلاعات زیادی را در مورد الکترولیت بکاررفته بروز نداده‎است.

 

filereader.php?p1=main_10a7cdd970fe135cf

منبع مطلب