تولید انبوه نانوفیلترهای هوای خودرو

محققان ایرانی با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی طرح نانوفیلترهای هوای خودرو را به تولید انبوه رساندند.

به گزارش مرجع خبری سایت صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو  به نقل از فارس، استفاده از فناوری نانو در طرح نانوفیلترهای هوای خودرو به راندمان بسیار بالاتری در عملکرد فیلتر هوا منجر شده است و بالا رفتن راندمان کارکرد قوای محرکه خودرو را افزایش داده و سبب کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری ناشی از عملکرد فیلتر هوا در خودرو می‌شود. محققان ایرانی با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی این طرح را به تولید انبوه رساندند.

با توجه به تکنولوژی نانو و مغناطیس به کار رفته در این طرح نانوفیلتر هوای تولیدی این توانایی را دارد تا با استفاده از جدیدترین متد علمی و فنی روز در زمینه پاک‌سازی هوا با راندمان بهتری عمل کند.
وجود میدان مغناطیسی سبب جذب ذرات فلزی معلق در هوای ورودی به موتور خودرو می‌شود و قابلیت نانو در این فیلتر سبب جذب بهتر ذرات و غبار روغن شده و این عمل فیلتراسیون بالا سبب کاهش اصطلاک موتور خودرو و کاهش مصرف سوخت با درصد چشمگیری می‌شود که در نتیجه هوای خروجی پاک‌تری داریم.

filereader.php?p1=main_10a7cdd970fe135cf

منبع مطلب
 فیلتر هوای خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی

نانومحصول ایرانی؛ فیلتر هوای خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی

شرکت آزاد فیلتر، موفق به تولید فیلتر حاوی نانوالیاف جهت بهبود راندمان فیلتراسیون شده است. این نوع فیلترها در خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی استفاده می‌شود.