باتریهای حاوی الکترولیت جامد میتوانند ظرفیت بیشتری در حد دوبرابر و حتی بیشتر از آن را در مقایسه با باتریهای لیتیم-یون معمولی فراهم کنند که بدین ترتیب میتوان محدوده مسافت طی شده توسط خودروی e-Golf را از 186 مایل به 466 مایل رساند. البته این شرکت ادعا کرده که این فناوری را بصورت موفقیتآمیز در حد خودروی الکتریکی آزمایش کرده است.
سال گذشته شرکت BMW نیز گزارش داد که با سرمایهگذاری در عرصه باتریهای حالت، قصد تولید نمونههای خودروهای الکتریکی را تا سال 2025 دارد. به گفته آکسل هنریش (Axel Heinrich)، سرگروه این تیم تحقیقاتی در شرکت فولکس واگن: باتریهای حالت جامد میتوانند نسل نوینی را ایجاد کنند که با افزایش مشارکت با شرکت فناور Quantum Scape میتوان خلاقیت جدیدی را در این عرصه ایجاد کرد.
این اولین بار است که شرکت فولکس واگن بر روی باتریهای حالت جامد سرمایهگذاری میکند. علیرغم اینکه در 4 سال گذشته خودروهای الکتریکی این شرکت با نام های ID Crozz و ID Buzz توجه زیادی به سمت خود جلب کرده اند. اما نمونه اولیه این شرکت حاوی باتری حالت جامد با نام ID hatchback در نوامبر 2019 روانه بازار خواهد شد.
شرکتهای خودروسازی BMW، Dyson، Fisker، Porsche و Toyota برنامههای گستردهای برای تولید باتریهای حالت جامد دارند زیرا طبق ادعاهای مطرح شده، پتانسیلی که این تکنولوژی دارد میتواند انقلابی در عرصه خودروهای الکتریکی ایجاد کند؛ زیرا هم سریعتر شارژ میشوند، ظرفیت بیشتری و همچنین دانسیته انرژی بیشتری نیز از باتریهای لیتیم-یون رایج دارند.