تولید باتری حالت جامد توسط شرکت فولکس واگن

شرکت فولکس واگن گزارش داده که با همکاری شرکت Quantum Scape قصد تولید باتری‎های حاوی الکترولیت جامد را تا سال 2025 دارد و تا چند سال آتی به این فناوری دست خواهد یافت.

باتری‎های حاوی الکترولیت جامد می‎توانند ظرفیت بیشتری در حد دوبرابر و حتی بیشتر از آن را در مقایسه با باتری‎های لیتیم-یون معمولی فراهم کنند که بدین ترتیب می‎توان محدوده مسافت طی شده توسط خودروی e-Golf را از 186 مایل به 466 مایل رساند. البته این شرکت ادعا کرده که این فناوری را بصورت موفقیت‎آمیز در حد خودروی الکتریکی آزمایش کرده است.

سال گذشته شرکت BMW نیز گزارش داد که با سرمایه‎گذاری در عرصه باتری‎های حالت، قصد تولید نمونه‎های خودروهای الکتریکی را تا سال 2025 دارد. به گفته آکسل هنریش (Axel Heinrich)، سرگروه این تیم تحقیقاتی در شرکت فولکس واگن: باتری‎های حالت جامد می‎توانند نسل نوینی را ایجاد کنند که با افزایش مشارکت با شرکت فناور Quantum Scape می‎توان خلاقیت جدیدی را در این عرصه ایجاد کرد.

این اولین بار است که شرکت فولکس واگن بر روی باتری‎های حالت جامد سرمایه‎گذاری می‎کند. علیرغم اینکه در 4 سال گذشته خودروهای الکتریکی این شرکت با نام های ID Crozz و ID Buzz توجه زیادی به سمت خود جلب کرده اند. اما نمونه اولیه این شرکت حاوی باتری حالت جامد با نام ID hatchback در نوامبر 2019 روانه بازار خواهد شد.

شرکت‎های خودروسازی BMW، Dyson، Fisker، Porsche و Toyota برنامه‎های گسترده‎ای برای تولید باتری‎های حالت جامد دارند زیرا طبق ادعاهای مطرح شده، پتانسیلی که این تکنولوژی دارد می‎تواند انقلابی در عرصه خودروهای الکتریکی ایجاد کند؛ زیرا هم سریع‎تر شارژ می‎شوند، ظرفیت بیشتری و همچنین دانسیته انرژی بیشتری نیز از باتری‎های لیتیم-یون رایج دارند.

 

filereader.php?p1=main_cee631121c2ec9232