ساخت نانوکامپوزیت‎های هیبریدی در دانشگاه سمنان

مسوول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: نانوکامپوزیت هیبریدی آلومینیم توسط پژوهشگران این دانشگاه با کاربرد در صنایع ثبت اختراع شد.

داود معروفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نانوکامپوزیت هیبریدی آلومینیم، کاربید بور، کاربید سیلیسیم با استفاده از روش نورد تجمعی (ARB) به همت پژوهشگران دانشگاه های سمنان و علم و صنعت ساخته و ثبت اختراع شد.

معروفی بیان کرد: این نانو کامپوزیت به همت محققان دانشکده نانو فناوری دانشگاه سمنان ساخته و با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه ثبت اختراع شد.

وی افزود : نانوکامپوزیت هیبریدی آلومینیم، کاربید بور، کاربید سیلیسیم با استفاده از روش نورد تجمعی(ARB) توسط دکتر احسان برهانی عضو هیات علمی دانشگاه سمنان، دکتر حمیدرضا جعفریان عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، حامد روغنی ممقانی دانشجو و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ساخته و در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره 96084 به ثبت رسید.

عضو هیات علمی دانشگاه سمنان اضافه کرد: در این اختراع از روش و مواد بهبود یافته ای به منظور تقویت ورق های آلومینیم استفاده شده است که خواص مکانیکی مانند استحکام کششی، سختی و مقاومت به سایش تا بیش از دو برابر ورق آلومینیم معمولی افزایش می یابد.

احسان برهانی افزود: ورق های آلومینیمی با ایجاد نانوکامپوزیت هیبریدی، اصلاح ساختار و بهبود شگرف ویژگی های مکانیکی، کاربرد وسیع تری در انواع بدنه خودرو، هواپیما، بالگرد، ماشین آلات و جایگزینی برای فولاد خواهند داشت.

 

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

منبع مطلب