سمینار کاربرد های فناوری نانو در صنعت برق و انرژی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان

سمینار کاربرد های فناوری نانو در صنعت برق در حوزه های تولید، انتقال، توزیع و انرژی های تجدید پذیرتوسط متخصصین حوزه نانو مرکز توسعه فناوری نانو در محل دانشگاه صنعتی مالک اشتر در اصفهان برگزار شد.

سمیناری پیرامون کاربرد های فناوری نانو در صنعت برق در حوزه های تولید، انتقال، توزیع و انرژی های تجدید پذیر در دانشگاه مالک اشتر اصفهان برگزار شد. در این سمینار چالش‌های موجود در صنعت برق بررسی و پتانسیل‌های فناوری نانو برای ارائه راهکارهای مناسب برای رفع این مشکلات و نمونه اقدامات انجام شده پرداخته شد. پس از پرسش و پاسخ های تخصصی، نمونه‌هایی از پوشش های خودتمیز شونده مقره و نانو سیال خنک کننده ارائه و مقرر شد آزمایش‌های کامل برای ارزیابی محصول به مرکز نانو فناوری در پژوهشگاه نیرو ارسال گردد.

دیگر توانمندی‌های اعضای هیات علمی این دانشگاه تولید نانو ذرات پوشش های سد حرارتی، افزودنی های سوخت و حذف گازهای آلاینده، حسگر های ماورا بنفش شناسایی تلفات، بتن های خود ترمیم، مواد ضد آتش عایق ها و کابل ها، حسگر اکسیژن کنترل سوخت، سلول های خورشیدی بر پایه نقاط کوانتومی، هسته‌های مغناطیسی ژنراتور و سلول های خورشیدی پروسکایتی است که با همکاری دوجانبه می‌توان گامهای مهمی در این صنعت برداشت.

در ادامه بازدید از آزمایشگاه لایه‌های نازک و پوشش دانشکده مواد دانشگاه صنعتی مالک اشتر و از مراحل انجام پروژه تحقیقاتی پوشش‌های ابرآبگریز پایه تفلونی بازدید به عمل آمد.

 

filereader.php?p1=main_174cf9659a7b3186a674114ce6b55c6a.jpg&p2=news&p3=20&p4=1

منبع مطلب