اطلاعات باتری تسلا مدل 3

شرکت پاناسونیک درباره باتری‎های لیتیوم-یون بکاررفته در خودروهای مدل 3 شرکت تسلا اطلاعات جالبی را ارائه داد.

شرکت تسلا درباره آخرین نسل باتری‎های لیتیم-یون محصولات خود بسیار محتاطانه عمل کرده است. این باتری‎ها در ابعاد 21700 برای خودروهای مدل 3 استفاده می‎شوند و توسط شرکت پاناسونیک طراحی شده‎اند. اما این شرکت اکنون اطلاعات ذی قیمتی را درباره سل‎های باتری ارائه داده که در آنها از کبالت کمتری استفاده کرده و دانسیته انرژی بیشتری را فراهم کرده است.

از زمان آغاز به کار شرکت تسلا، این شرکت با کمپانی پاناسونیک وارد همکاری شد و از سل‎های مدل 18650 استفاده کرد. اما برای خودروهای مدل 3، شرکت تسلا از نمونه‎های 21700 استفاده کرده که به گفته یکی از مهندسان این شرکت، بییشترین دانسیته انرژی ممکن در بین وسایل الکتریکی از این سل‎ها حاصل شده است. به طوری که از مقدار کبالت موجود در باتری کاسته شده و به محتوای نیکل آن افزوده شده است و همچنین از پایداری حرارتی خوبی نیز برخوردار هستند. مقدار کبالت در کاتدهای NCA کمتر از مقادیر موجود در کاتد NMC 811 هستند. این گرایش به دلیل دو برابرشدن قیمت کبالت در دو سال گذشته ایجاد شده است.

از طرفی، نیاز به کبالت در چند سال گذشته افزایش پیدا کرده زیرا در انواع مختلف شیمی باتری استفاده شده است. همچنین نیاز به سل‎های باتری نیز به شدت افزایش یافته زیرا وسایل الکتریکی و سیستم‎های ذخیره انرژی روز به روز در حال گسترش هستند.

سال گذشته قیمت باتری وسایل الکتریکی به 227 دلار به ازای هر کیلووات ساعت کاهش یافت که البته طبق ادعای شرکت تسلا این قیمت در حال حاضر به کمتر از 190 دلار به ازای هر کیلووات ساعت رسیده است.