نشست‌ تخصصی بررسی بازار نانوکاتالیست‎های صنعت نفت در ایران

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نشستی را برای ارائه گزارش "بررسی بازار نانوکاتالیست‎های صنعت نفت در ایران" به بازیگران اصلی این حوزه و تجمیع نظرات فعالان برگزار نمود.

اخیرا "شرکت توسعه بازار سام" به سفارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گزارشی تحلیلی تحت عنوان "بررسی بازار نانوکاتالیست‎های صنعت نفت در ایران" تهیه نموده است. این گزارش حاصل تلاش شش ماهه‎‏ی این شرکت برای رصد بازار کاتالیست در ایران و شناخت رفتار بازیگران این حوزه جهت توسعه‏‎ی بازارهای شرکت‎های فعال داخلی است.

در همین راستا صبح روز یکشنبه هجدهم آذرماه 1397، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نشستی را برای ارائه این گزارش به بازیگران اصلی این حوزه و تجمیع نظرات فعالان برگزار نمود. در ابتدای این نشست دکتر نجیمی، معاون صنعت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به تشریح جایگاه ایران در حوزه فناوری نانو و میزان رشد این فناوری در صنایع کشور پرداخت. پس از آن شرکت توسعه بازار سام گزارش اخیر خود را برای حضار ارائه نمود.

حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به‎عنوان صنعتی تاثیرگذار در اقتصاد و اشتغال کشور ظرفیت بالایی در بکارگیری فناوری نانو از قبیل نانوکاتالیست‎های واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمیایی دارد. شناخت دقیق بازار و برآورد میزان مصرف کاتالیست‎های مورد استفاده در صنعت پتروپالایش کشور کمک می‎کند تا برنامه‎ریزی‎ها در رابطه با توسعه بازار این محصولات با شناخت بیشتری صورت گیرد. از مهمترین اهداف این نشست تعامل فعالان حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در زمینه تولید کاتالیست و تاکید بر بازارها و توانمندی‎های تولید داخل بود.

 

 

در این نشست نمایندگانی از وزارت نفت، شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‎های نفتی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پژوهشگاه صنعت نفت حاضر شدند. همچنین مدیران و نمایندگانی از تولیدکنندگان داخلی کاتالیست نظیر شرکت‏های صنایع رنگینه و کاتالیست پارس، تولیدی مهندسی نیتل پارس، گسترش فناوری خوارزمی، بهداش، نانو پارس اسپادانا، گسترش کاتالیست ایرانیان، توسعه دانش و فناوری ایلیا، گهرسرام، سرامیک‏‎های صنعتی اردکان، صنایع نفت و گاز سرو و اکسیر نوین فرآیند آسیا حضور داشتند.

گزارش تحلیلی "بررسی بازار نانوکاتالیست‎های صنعت نفت" شامل دو بخش اصلی است:

در بخش اول به بررسی بازار و تامین‏‎کنندگان داخلی کاتالیست در ایران پرداخته شده است و در بخش دوم چالش‎های تولیدکنندگان استخراج شده و پیشنهادهایی برای توسعه بازار کاتالیست‎های داخلی ارائه شده است.

شایان ذکر است در این نشست فرصتی فراهم شد تا تولیدکنندگان و فناوران داخلی در یک بستر مناسب در کنار سیاست‏گذاران این حوزه به بحث و تبادل نظر برای رفع موانع و اصلاح زیرساخت‎ها بپردازند.

 

 

علاقه‏‎مندان برای دسترسی به چکیده این گزارش می‎توانند به لینک زیر مراجعه کنند.

https://nanoindustry.ir/paper/4838

 

منبع مطلب
همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.