ارائه جدیدترین دستاوردهای حوزه نانو در بیستمین نمایشگاه بین‎المللی صنایع دریایی ایران

به همت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، تولیدکنندگان و فناوران نانو در بیستمین نمایشگاه بین‎المللی صنایع دریایی ایران حضور داشته و محصولات خود را ارائه خواهند نمود.

سازمان بنادر و دریانوردی و معاونت همایش‌ها و نمایشگاه‌های شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش در نظر دارند  بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران را در سال1397، با هدف شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و ارائه توانمندی‌ها و آخـرین دستاوردهای صنایع، تأسیسات و سامانه‌های دریایی و بندری جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی برگزار نمایند.

دوره پیشین این نمایشگاه، بیش از 300 شرکت داخلی و نمایندگی خارجی آخرین دستاوردها، تجهیزات و قطعات مختـلف صـنایع دریایـی، دریانـوردی و خدمـات مرتبـط را در معـرض دیـد بازدیدکنندگان قرار دادند و این نمایشگاه موقعیت مناسبی را جهت مذاکره و تعامل شرکت‎کنندگان فراهم آورد.

ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز در زمینه فناوری نانو، گام‎های بلندی در زمینه کاربرد صنعتی این فناوری برداشته است. رشد و توسعه علم و فناوری نانو باعث افزایش توجه و استفاده از آن در صنایع مختلف شده است. فناوری نانو با کاهش هزینه عملیات, افزایش بازدهی مصرف سوخت و بهبود مقاومت تجهیزات، صنعت دریایی را تحت تاثیر قرار داده است. فناوری‎های دریایی مبتنی بر نانو اثر قابل توجهی بر عملکرد انواع شناورها از جمله کانتینرها، کشتی‎های تفریحی و شناورهای کوچک داشته است. اگرچه در حال حاضر تحقیقات مهمی در زمینه استفاده از فناوری نانو در صنعت دریایی انجام شده است اما تجاری‎سازی این فناوری‎ها نیاز به اقدامات بیشتری دارد.

ارائه جدیدترین دستاوردهای حوزه نانو در بیستمین نمایشگاه بین‎المللی صنایع دریایی <a target=

با توجه به رشد و بلوغ فناوری نانو در داخل کشور، ستاد توسعه فناوری نانو در نظر دارد با رویکرد آشناسازی صنعت دریایی کشور با کاربردهای فناوری نانو و استفاده از فرصت‌های تجاری و فنی این فناوری در بیستمین نمایشگاه بین‎المللی صنایع دریایی ایران شرکت نماید. با توجه به نیازهای شرکت‎های فعال در حوزه دریایی، محصولات مبتنی بر فناوری نانو از جمله نانوپوشش‎ها به روش PEO، فناوری الکترونیک چاپی، افزودنی‎های سوخت، نانوکامپوزیت‎ها و پلیمرها مانند کفپوش‎های پلیمری و همچنین رنگ‎های دریایی شامل ضدخزه، ضدخوردگی و غیره  که در این صنعت کاربرد دارند.

بی شک برپایی بیستمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران می‌تواند نقش بسزایی در شناسایی و گسترش مناسبات تجاری و ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری بین مراکز صنایع دریایی و دریانوردی و آنها  ایفا نماید. لازم به ذکر است فناوران حوزه نانو در غرفه 204 در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی کیش از 26 تا 28 آذر ماه سال جاری پذیرای صنعتگران و علاقه‌مندان این حوزه خواهد بود.

منبع مطلب