شرکت کرهایِ LG ظرفیت ساخت سلها را در سال 2020 به GWh 90 خواهد رساند که پیشتر 70 گیگاوات ساعت تخمین زده شده بود.
تجارت باتری یکی از پایههای صنعت خودروهای الکتریکی در سالهای آینده است. با وجود خودروهای الکتریکی و هیبریدی که وارد بازار میشوند، باتریها به حوزه داغی در صنعت خودروسازی تبدیل خواهند شد. در همین راستا شرکت کرهای LG قصد دارد تا با افزایش ظرفیت تولید ساخت سل باتریهای لیتیم-یون بتواند نیازهای آینده این صنعت را پاسخ دهد. اگر این شرکت 100% توان تولید خود را برای تولید ماده کاتدی NMC 532 اختصاص دهد، برای تولید GWh 90 انرژی به تقریباً 100 کیلوتن ماده کاتدی نیاز خواهد داشت که از این مقدار، 40 کیلوتن به نیکل، 22 کیلوتن به کبالت، 16 کیلوتن به منگنز و 50 کیلوتن به لیتیم اختصاص یافته و در مقابل، 90 کیلوتن هم به ماده آندی تعلق دارد که 100% آن از گرافیت تأمین میشود.
به منظور تأمین مواد خام باتری، شرکت LG توافقنامهای را با شرکت Zhejiang Huayou به امضا رسانده است. بدین ترتیب، میتوان میزان تولید سالانه مواد اولیه باتری را به 40000 تن رساند که تا 100000 تن هم قابل افزایش است. به علاوه، شرکت LG قراردادی را به مدت 5 سال با شرکت Nemaska Lithium برای تولید سالانه 7000 تن لیتیم هیدروکسید منعقد کرده و قراردادی نیز با شرکت Ganfeng Lithium برای تولید سالانه 16000 تن لیتیم هیدروکسید تنظیم شده است.
سرمایهگذاری دیگری هم از جانب شرکت LG با شرکت کرهایِ GS E & C برای تولید ماده آندی صورت گرفته است. همچنین 10% سهام کارخانه تولید نیکل سولفات LS Nikko در اختیار LG قرار دارد. با توجه به حجم فعالیتها، اقدامات لازم برای شروع سرمایهگذاری این شرکت در پروژه تأمین کبالت شرکت Cobalt Blue Thackaringa در استرالیا صورت گرفته است. البته شرکت LG را میتوان به عنوان یکی از تولیدکنندگان کوچکِ باتریهای لیتیم-یون در نظر گرفت که اطلاعات و استراتژیها خود را ارائه داده است. با توجه اقداماتی که این شرکت در زمینه تولید مواد خام باتری انجام داده، انتظار میرود که فعالیتهای این صنعت، سرعت بیشتری بگیرند.