حجم عظیم سرمایه‎گذاری شرکت LG در تولید ماده کاتدی NCM 532

شرکت کره‎ایِ LG قصد دارد تا با تعامل با شرکت‎های تولیدکننده مواد خام باتری، گام بزرگی را برای نقش‎آفرینی بیشتر در حوزه باتری بردارد.

شرکت کره‎ایِ LG ظرفیت ساخت سل‎ها را در سال 2020 به GWh 90 خواهد رساند که پیشتر 70 گیگاوات ساعت تخمین زده شده بود.

تجارت باتری یکی از پایه‎های صنعت خودروهای الکتریکی در سال‎های آینده است. با وجود خودروهای الکتریکی و هیبریدی که وارد بازار می‎شوند، باتری‎ها به حوزه داغی در صنعت خودروسازی تبدیل خواهند شد. در همین راستا شرکت کره‎ای LG قصد دارد تا با افزایش ظرفیت تولید ساخت سل باتری‎های لیتیم-یون بتواند نیازهای آینده این صنعت را پاسخ دهد. اگر این شرکت 100% توان تولید خود را برای تولید ماده کاتدی NMC 532 اختصاص دهد، برای تولید GWh 90 انرژی به تقریباً 100 کیلوتن ماده کاتدی نیاز خواهد داشت که از این مقدار، 40 کیلوتن به نیکل، 22 کیلوتن به کبالت، 16 کیلوتن به منگنز و 50 کیلوتن به لیتیم اختصاص یافته و در مقابل، 90 کیلوتن هم به ماده آندی تعلق دارد که 100% آن از گرافیت تأمین می‎شود.

 

 

به منظور تأمین مواد خام باتری، شرکت LG توافقنامه‎ای را با شرکت Zhejiang Huayou به امضا رسانده است. بدین ترتیب، می‎توان میزان تولید سالانه مواد اولیه باتری را به 40000 تن رساند که تا 100000 تن هم قابل افزایش است. به علاوه، شرکت LG قراردادی را به مدت 5 سال با شرکت Nemaska Lithium برای تولید سالانه 7000 تن لیتیم هیدروکسید منعقد کرده و قراردادی نیز با شرکت Ganfeng Lithium برای تولید سالانه 16000 تن لیتیم هیدروکسید تنظیم شده است.

سرمایه‎گذاری دیگری هم از جانب شرکت LG با شرکت کره‎ایِ GS E & C برای تولید ماده آندی صورت گرفته است. همچنین 10% سهام کارخانه تولید نیکل سولفات LS Nikko در اختیار LG قرار دارد. با توجه به حجم فعالیت‎ها، اقدامات لازم برای شروع سرمایه‎گذاری این شرکت در پروژه تأمین کبالت شرکت Cobalt Blue Thackaringa در استرالیا صورت گرفته است. البته شرکت LG را می‎توان به عنوان یکی از تولیدکنندگان کوچکِ باتری‎های لیتیم-یون در نظر گرفت که اطلاعات و استراتژی‎ها خود را ارائه داده است. با توجه اقداماتی که این شرکت در زمینه تولید مواد خام باتری انجام داده، انتظار می‎رود که فعالیت‎های این صنعت، سرعت بیشتری بگیرند.