بررسی بازار جهانی و معرفی بازیگران کلیدی مواد ضد آب و لک

خبر حاضر حجم و رشد بازار جهانی نانوپوشش‌ها که شامل پوشش‌های آبگریز می‌باشد، را ارائه میدهد و به معرفی شرکت‌های تولیدکننده بین‌المللی فعال در این حوزه که بازیگران کلیدی جهانی این محصولات می‌باشند، می پردازد.
بررسی حجم و رشد بازار جهانی
بر اساس گزارش شرکت گرند ویو ریسرچ  با عنوان "تحلیل بازار جهانی نانو پوشش‌ها، اندازه، سهم، رشد، روندها و پیش‌بینی، 2013-2019"، تقاضا برای پوشش‌های نانویی در سال 2012، حدود 255 تن و درآمد حاصل از آن در حدود 495/1 میلیارد دلار بوده است. بر اساس پیش‌بینی این شرکت، با توجه به رشد بالای نانو پوشش‌ها طی سال‌های 2013 الی 2019، حجم بازار این محصولات در سال 2019 به 75/6 میلیارد دلار خواهد رسید. بخش‌های اصلی محصولات نانو پوشش طی سال‌های 2013 الی 2019 شامل موارد زیر خواهد بود:
ضد اثر انگشت
ضد میکروبی
ضد رسوب و آسان تمیزشونده
خودتمیز شونده (مصنوعی و فوتوکاتالیستی)
دیگر پوشش‌ها شامل پوشش‌های تخصصی و سایر پوشش‌ها
بر اساس بخش‌بندی فوق بیشترین تقاضای در سال 2012 برای پوشش‌های ضدمیکروبی بوده که حدود 6/29 درصد از حجم بازار پوشش‌های نانویی را در بر می‌گیرند. 
دومین رتبه تقاضا در حجم بازار پوشش‌های نانویی را پوشش‌های ضد رسوب و آسان تمیز شونده داشته و به دلیل کاربرد مهم آنها در صنایع غذایی، دریایی، انرژی، خودرو و دیگر بخش‌ها، پیش‌بینی می‌شود رشد قابل توجهی در سال های آینده داشته باشند. هم‌چنین بیشترین رشد نانو پوشش‌های ضد اثر انگشت نیز در پزشکی، سلامت و الکترونیک خواهد بود. 
در ارتباط با پیش‌بینی رشد استفاده از نانو پوشش ها در صنایع، طی سال های آینده دو حوزه‌ پزشکی و خودرو، بیشترین رشد را در مصرف نانو پوشش‌ها خواهند داشت. افزایش تمایل به استفاده از مواد پیشرفته‌تر در صنعت پزشکی و خودرو، باعث به وجود آمدن انقلابی در بخش تحقیق و توسعه فناوری نانو شده است که انتظار می‌رود منجر به افزایش بازار نانو پوشش‌ها گردد.
در دسته بندی مصرف نانو پوشش ها بر اساس منطقه جغرافیایی، در صورتی که مصرف کنندگان نانو پوشش‌ها از لحاظ جغرافیایی به چهار بخش آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و سایر نقاط جهان تقسیم شود؛ آمریکای شمالی بیشترین سهم از بازار نانوپوشش‌ها را به دلیل پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه صنعت پزشکی و بهداشتی دارا بوده و پس از آمریکای شمالی، اروپا دومین مصرف کننده بزرگ نانوپوشش ها است. با این حال تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در بازه زمانی پیشی‌بینی شده، آسیا و اقیانوسیه به واسطه رشد بالای صنایع الکترونیک و خودرو در کشور‌های چین و هند رشد قابل توجهی در تقاضای نانو پوشش‌ها داشته باشند. تقاضای نانوپوشش‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه نرخ رشد مرکب سالانه برابر با 8/25 درصد را در در بازه زمانی پیشی‌بینی شده خواهد داشت.

چشم‌انداز پوشش‌های آبگریز
بر اساس گزارش شرکت فراست اند سالیوان، روند فعالیت‌های تحقیقاتی و تجاری پوشش‌های ابر آبگریز تا سال 2020 به شرح نمودار زیر است.

filereader.php?p1=main_3f948f238590cb0fd
تولیدکنندگان بین‌المللی
تولیدکنندگان سطوح آبگریز را می‌توان در دو گروه بررسی کرد 1) تولیدکنندگان پوشش‌های آبگریز 2)  تولیدکنندگان مواد آبگریز. گروه اول شرکت‌های ارائه دهنده پوشش هستند که به صورت تخصصی پوشش‌های آبگریز و ابر آبگریز نیز تولید می‌کنند. گروه دوم عمدتا شرکت‌های تولیدکننده مواد شیمیایی هستند که در کنار سایر مواد شیمیایی خود مواد آبگریز نیز ارائه می‌نمایند. شرکت‌های زیر اصلی‌ترین تولیدکنندگان مواد آبگریز در نقاط مختلف جهان می‌باشند.

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

برخی از تولید کنندگان جهانی در داخل ایران دارای نمایندگی می باشند که لیست آنها به شرح جدول ذیل است. 

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

این گزارش به سفارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تهیه شده و در سایت هایتک مانیتور منتشر شده است.

منبع مطلب
نصب راکتور جدیدی برای تولید گرافن اکسید

نصب راکتور جدیدی برای تولید گرافن اکسید

شرکت جی 6. متریالز یک راکتور جدید برای تولید گرافن اکسید در مقیاس آزمایشی نصب کرد.