فناوری نانو از نگاه مردم (بخش سوم)

در راستای اخبار قبلی نظرسنجی فناوری نانو، با در نظر گرفتن جایگاه فناوری نانو و محصولات جدید این حوزه در نظر مخاطبان، رفتار مردم به عنوان مشتری برای خرید محصولات جدید نانویی بررسی می شود. اهمیت این اطلاعات زمانی روشن‌ترمی‌شود که در موارد متعددی محصولات جدید بدون توجه به جایگاه فناوری و بازخورد مخاطبان، وارد بازار شده و در نتیجه با شکست روبرو می‌شوند. اطلاعات ارایه شده، به صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و فناوران کمک می‌کند تا واکنش احتمالی مخاطبان در خصوص محصولات جدید را ارزیابی نموده و استراتژی ورود به بازار محصولات را بهتر تدوین نمایند.
افزایش توجه و سرمایه‌گذاری دولت در فناوری نانو
در این نظرسنجی از مردم پرسیده شد که موافق سرمایه‌گذاری دولت در فناوری نانو هستند یا خیر؟ تنها 11% از مخاطبان تحقیق با این موضوع که "دولت نباید در توسعه فناوری نانو سرمایه‌گذاری بیشتری نماید" موافق هستند. 16% بی‌تفاوت و 73% مخالف این موضوع هستند. بخش عمده‌ای از جامعه مخاطبان معتقدند که دولت می‌بایست سرمایه‌گذاری در توسعه فناوری نانو را افزایش دهد.

اهمیت مخاطرات ایمنی و سلامتی در فناوری نانو
بیش از 90% از جامعه تحقیق معتقدند که ایمنی و حفظ سلامتی محصولات نانویی از اهمیت بالایی برخوردار است.

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

شناخت محصولات نانویی از دیدگاه مخاطبان
%70 مخاطبان، با محصولات نانویی آشنا بودند که مهمترین محصولات شناخته شده شامل، جوراب با 38%، سایر پوشاک با 16% و حوله و انواع دستمال کاغذی با 11%، اصلی‌ترین محصولاتی هستند که مردم در آنها با فناوری نانو مواجه شده‌اند. پس از این سه گروه داروها و شوینده‌ها قرار دارند. 

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9
طریقه آشنایی مردم با محصولات نانویی

filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d
جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص جزئیات نظرسنجی فناوری نانو به خبرنامه ششم مجموعه هایتک مانیتور مراجعه نمایید.
منبع مطلب