نمایشگاه و کنفرانس بین‎المللی نانوتک 2018 ژاپن در توکیو برگزار خواهد شد

پاویون ستاد نانو در نمایشگاه بین‎المللی نانوتک 2018 ژاپن، پذیرای شرکت‎های نانویی ایرانی در این نمایشگاه خواهد بود.
آخرین روزهای این هفته نیز شاهد برگزاری یک رویداد مهم در حوزه فناوری نانو خواهیم بود. از روز چهارشنبه مورخ 25 الی 27 بهمن 96 (مطابق با 14 تا 16 فوریه 2018) نمایشگاه و کنفرانس نانوتک ژاپن در توکیو برگزار خواهد شد. نمایشگاه فناوری نانوتک توکیو یکی از بزرگترین نمایشگاه‎های نانوفناوری دنیا است و اتفاقی مهمی در تولیدات سطح بالا به شمار می‎آید. حضور شرکت‌های معتبر منطقه‌ای و بین‌المللی به همراه پژوهشگران و صنعتگران از کشورهای صاحب سبک در حوزه فناوری نانو نظیر آمریکا، کشورهای اروپایی، کره جنوبی، هند و سایر کشورهای آسیایی، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بسیار جذاب باشد.
پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که بیش از 53000 بازدیدکننده به همراه نمایندگان شرکت‌های تجاری، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی از 20 کشور دنیا در این نمایشگاه حاضر خواهند شد. برآوردها نشان می‎دهد که حدود 40 درصد کل حضار، از تصمیم‎گیرندگان حوزه فناوری نانو در صنایع مختلف هستند و 20 درصد نیز از مهندسان و کارشناسان صنعتی خواهند بود.
هیئتی از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نیز زیر نظر معاونت علمی ریاست جمهوری، در این رویداد شرکت خواهد کرد. حضور چهار شرکت "نانوپارس اسپادانا"، "نانو ساختار مهرآسا"، "توسعه دانش و فناوری ایلیا" و "نانو ماد پارس" در پاویون ستاد نانو در این نمایشگاه، قطعی شده است. همچنین شرکت‎های "نانو تار پاک" و "پردیس پژوهش فناوران یزد" و نیز "پژوهشگاه رنگ" از حاضران در این نمایشگاه خواهند بود.
امروزه کارایی فناوری نانو در زمینه‏های مختلف با توجه به سیر تکاملی این فناوری، گسترش بسیار زیادی پیدا کرده است. مواد ارگانیک، لوازم و ابزار آلات الکترونیکی و مغناطیسی، فلزات، پارچه، سرامیک، کاغذ، بسته‎بندی مواد غذایی، وسایل آرایشی و بهداشتی، دارو و مواد دارویی، لوازم اندازه‏گیری، ماشین آلات صنعتی، نیمه‎رساناها، خودرو و غیره همگی از صنایعی هستند که بسیار زیاد از این فناوری تاثیر پذیرفته‎اند.
فولرن، نانولوله‎های کربنی، مواد مغناطیسی هوشمند، گرافن، جوهرهای نانویی، مواد نانوکامپوزیتی، مواد سازگار با محیط‎زیست و نانوالیاف سلولزی از انواع محصولات نانو تکنولوژی هستند که در نمایشگاه نانوتک توکیو ظهور و بروز خواهند داشت.
کاربرد فناوری نانو در زمینه‎هایی نظیر فناوری اطلاعات، الکترونیک، دارو و سلامت، بیوتکنولوژی، مسائل محیط‏زیستی و انرژی به قدری گسترده شده است که قابل کتمان نیست. در نمایشگاه فناوری نانوتک ژاپن، همه این فناوری‏ها و محصولات در زمینه‎های کاری مختلف در یک جا جمع می‎شوند.
پیوند راهکارهای نوآورانه با نیازهای صنایع مختلف، امکان دسترسی به متخصصان برجسته تحقیق و توسعه و وجود فرصت‎های ارتباطات تجاری با کیفیت، از دلایل اهمیت نمایشگاه نانو فناوری توکیو ٢٠١٨ است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‎سایت رسمی این رویداد به آدرس www.nanotechexpo.jp  مراجعه فرمایید.

filereader.php?p1=main_10a7cdd970fe135cf

منبع مطلب
همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.