ساخت بزرگترین کارخانه باتری وسایل الکتریکی در چین

شرکت BYD در تلاش برای راه‎اندازی بزرگترین کارخانه تولید وسایل الکتریکی در کشور چین است که سال آینده با هدف افزایش ظرفیت تولید به بهره‎برداری می‎رسد.

این کارخانه ظرفیت تولید سالانه GWh 24 را در زمانیکه بطور کامل در سال 2019 بکار گرفته شود، خواهد داشت که با این فرض می‎تواند انرژی لازم برای 1/2 میلیون وسیله را تأمین کند. در همین راستا شرکت BYD سرمایه‎ای بالغ بر 10 میلیارد یوآن (1/5 میلیارد دلار) را اختصاص خواهد داد.

بزرگترین سازنده وسایل الکتریکی در چین، سیاست‎های خود را از سایر تأمین‎کنندگان باتری و تولیدکنندگان ماشین جدا کرده است و کارخانه‎ای که در آینده به بهره‎برداری خواهد رسید مساحتی بالغ بر 1 میلیون متر مربع را داراست (140 زمین فوتبال) که تماماً با ماشین آلات صنعتی (100 ربات پیشرفته) تأمین می‎شود.

شرکت BYD قصد دارد تا به رقابت با شرکت تسلا بپردازد که توان خروجی GWh 35 را داراست. البته شرکت تسلا قصد دارد تا طی برنامه‎ای، یک ابرکارخانه دیگر را نیز در کشور چین دایر کند.

همانند BYD شرکت دیگری نیز با نام CATL کارخانه‎ای را با ظرفیت GWh 24 تولید خواهد کرد. این کارخانه نیز در سال 2020 به بهره برداری رسیده و با تکمیل کارخانه BYD، ظرفیت تولید کارخانه CATL به GWh 88 می‎رسد. البته این شرکت انتظار دارد تا ظرفیت تولید آن تا پایان امسال به GWh 28 برسد و به این ترتیب در سال‎های 2019 به GWh 48 و 2020 به GWh 60 خواهد رسید.

طبق سیاست‎های شرکت BYD انتظار می‎رود که نسل جدید باتری‎های NMC 811 سال آینده روانه بازار شوند.

شرکت‎های تولیدکننده خودروهای الکتریکی با چندین کارخانه تأمین‎کننده باتری تعامل دارند و ظرفیت تولید و کیفیت باتری‎های شرکت BYD، این شرکت را به رقیبی جدی در این بازار پر سود تبدیل خواهد کرد.

 

filereader.php?p1=main_cee631121c2ec9232