طبق برآرود مؤسسه تحقیقاتی بلومبرگ تا سال 2040 بیش از نیمی از فروش خودروهای جدید و یک سوم ناوگان دریایی (معادل 599 میلیون وسیله) به صورت الکتریکی خواهندبود.
شرکتهای General Motors، Toyota Motors، BYD و Volkswagen AG میلیونها دلار در زمینه انرژیهای نوین سرمایهگذاری کردهاند تا وارد رقابت با شرکت تسلا شوند.
در این راستا کشور چین نقش محوری را در گرایش به استفاده از خودروهای الکتریکی ایفا خواهد کرد؛ بطوریکه شهر پکن بزرگترین مرکز فروش خودروهای الکتریکی به شمار میرود. سیاستهای صنعت خودروی الکتریکی چین به نحوی است که استراتژیهای شرکتهای فروش خودروی الکتریکی در سطح دنیا همچون تویوتا را باز طراحی میکند. در ماه آوریل 72000 خودروی الکتریکی در چین به فروش رفت که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش 136 درصدی مواجه شده است. این میزان فروش در آمریکا تنها به 19700 عدد محدود شده است. پیشبینی میشود که میزان فروش جهانی خودروهای الکتریکی از سال گذشته به تعداد 1 میلیون به حدود 60 میلیون وسیله در سال 2040 برسد. کشور چین سیاستهای تولید خودروی الکتریکی را نه تنها برای کاهش واردات نفت و بهبود کیفیت هوا بلکه به دلایل صنعتی و ایجاد رقابت جهانی در صنعت باتری دنبال خواهد کرد.
در حال حاضر مصرفکنندگان آمریکایی میتوانند از بین 38 مدل خودروی الکتریکی، نمونه مورد نظر خود را انتخاب کنند که این آمار تا پایان سال 2022 به 100 مدل خواهد رسید.
افزایش گزینهها میتوانند میزان فروش محصولات الکتریکی را تا سال 2022 به 853000 عدد برساند.
از طرفی میزان فروش خودروهای الکتریکی در اروپا نیز به شدت رو به افزایش است و انتظار میرود که میزان فروش خودروهای الکتریکی تا سال 2022 به 860000 عدد برسد که بیش از نیمی از این فروش به کشورهای فرانسه، انگلستان و آلمان اختصاص خواهد یافت.