معتبرترین رویداد دیجیتال مارکتینگ کشور: «رهبران رشد»

واحد دیجیتال مارکتینگ پنتد دانشگاه صنعتی شریف‌ با همکاری مرکز کارآفرینی شریف برگزارکننده‌ی معتبرترین و بزرگترین رویدادهای دیجیتال مارکتینگ ایران است. رویداد رهبران رشد برای پاسخگویی به سوالاتی که کسب‌وکارها برای رشد خود با آن‌ها مواجهند برگزار می‌شود.

چرا در رویداد رهبران رشد شرکت کنیم؟

واحد دیجیتال مارکتینگ پنتد دانشگاه صنعتی شریف‌ با همکاری مرکز کارآفرینی شریف برگزارکننده‌ی معتبرترین و بزرگترین رویدادهای دیجیتال مارکتینگ ایران است. رویداد رهبران رشد برای پاسخگویی به سوالاتی که کسب‌وکارها برای رشد خود با آن‌ها مواجهند برگزار می‌شود.

 مؤسسان کسب‌وکارهای موفق ایران چه مسیری را برای رشد و موفقیت کسب‌وکارخود طی کرده‌اند؟ استراتژی‌ها و تکنیک‌های عملی مارکتینگ به کار گرفته شده برای جذب 100 مشتری اول در الوپیک، اسنپ تریپ، یکتانت، چیلیوری چه بوده‌اند؟ 

اگر صاحب یک کسب‌وکار بزرگ یا کوچک هستید یا در آینده به دنبال پایه‌گذاری یک کسب‌وکار موفق هستید، رویداد رهبران رشد روش‌ها و تکنیک‌های عملی رشد یک کسب‌وکار را برای شما روشن می‌سازد. این رویداد برای کارآفرینان، کارکنان استارتاپ‌ها، دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه‌های مارکتینگ، MBA، کامپیوتر و صنایع نقطه شروع مناسبی برای لمس عملی علم مارکتینگ است. علاوه براین، این رویداد پل ارتباطی شما برای آشنایی با شرکت‌های موفق ایرانی به منظور همکاری و استخدام در این شرکت‌ها است. صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌ها نیز می‌توانند با حضور در این رویداد از طریق بلیت ویژه استارتاپ‌ها خود را در فضای کسب‌وکار ایران مطرح سازند و آگاهی برند ایجاد کنند.

کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ  امکان دسترسی به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مستعد و باهوش حاضر در این رویداد را برای همکاری در کسب‌وکار خود دارند. این رویداد مکان مناسبی برای جذب نیروهای کارآمد است.

 

 

توضیحات رویداد
رویداد «رهبران رشد» از سری رویدادهای دیجیتال مارکتینگ است. مخاطبان در این مجموعه رویدادها با همکاری مدیران ارشد و اساتید دیجیتال مارکتینگ با این علم به صورت کاربردی و عملی آشنا می‌شوند.

رویداد حاضر در سه بخش مجزا برگزار می‌شود.

در بخش اول رویداد مدیران ارشد کسب و کارهای مطرح و موفق ایران تجربیات خود را در زمینه ایجاد و رشد یک کسب و کار موفق، تکنیک‌ها،‌ ایده‌ها و استراتژی‌های مارکتینگ به کار گرفته شده با مخاطبان درمیان می‌گذارند.

بخش دوم رویداد، دکتر فرداد زند مدیر و مشاور سابق شرکت مکنزی است. در این بخش با نحوه رشد در پلتفرم‌ها آشنا می‌شوید. کیس‌های واقعی در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در بخش سوم رویداد، مدیران ارشد و مدرسین صاحب‌نظر مارکتینگ در مورد فریمورک RACE و ابزارهای به کار گرفته شده بر اساس این فریمورک در مراحل مختلف آن بحث می‌کنند.

 

چارچوب رویداد
بخش اول رویداد:

در بخش اول رویداد، چهار ارائه توسط مدیران ارشد استارتاپ‌های موفق و مطرح ایران ارائه می‌شود. چارچوب این ارائه‌ها بدین گونه است:

بخش اول ارائه‌ها؛ آغاز به کار: سوال اصلی که در این بخش پاسخ داده می‌شود: «چگونه اولین مشتریان خود را بدست آوریم؟»

 موضوعاتی که در این بخش پوشش داده می‌شوند شامل سازگاری محصول و بازار، موانع و بحران‌هایی که با آن مواجه شده‌اند، اولویت‌های استارت آپ‌ها و نحوه جذب 100 مشتری اول هستند.

بخش دوم ارائه‌ها؛ قیف فروش: سوال اصلی که در این بخش پاسخ داده می‌شود: «چگونه کانال و سنجه مناسب رشد را انتخاب کنیم؟» 

موضوعاتی که در این بخش پوشش داده می‌شوند شامل اقدامات و الزامات قبل از رشد، نحوه انتخاب کانال‌های رشد و سنجه مناسب، ساخت محصولات مورد علاقه مشتریان، صحبت با مشتریان، مصاحبه با مشتریان، منحنی شخصی‌سازی و... هستند.

بخش سوم ارائه‌ها؛ رشد مقیاس کسب و کار: سوال اصلی که در این بخش پاسخ داد می‌شود: «چگونه روش و زمان مناسب برای رشد مقیاس کسب‌ و کار را بیابیم؟»

موضوعاتی که در این بخش پوشش داده می‌شوند شامل زمان مناسب برای رشد مقیاس کسب ‌و کار، روش مناسب برای رشد مقیاس کسب ‌و کار، اشتباهاتی که مؤسسان به هنگام رشد مقیاس کسب ‌و کار مرتکب می‌شوند، اثر شبکه‌ای، مسئله مرغ و تخم‌مرغ در پلتفرم‌ها و... هستند.

بخش چهارم ارائه‌ها؛ نگه‌داشت و متعهد‌سازی کاربر: سوال اصلی که در این بخش پاسخ داد می‌شود: «چگونه مشتریان را نگه داریم و به کسب‌ و کار خود متعهد سازیم؟»

موضوعاتی که در این بخش پوشش داده می‌شوند شامل نگهداری مشتریان، وفادار‌سازی مشتریان، رضایت مشتریان، رقابت و... هستند.

 

 

بخش دوم رویداد:

در بخش دوم رویداد دکتر فرداد زند مدیر سابق شرکت معروف مشاوره مدیریت مکنزی در مورد رشد در پلتفرم‌ها سخنرانی می‌کنند. روش‌های مختلف رشد در پلتفرم‌ها همچون Seeding مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

 

بخش سوم رویداد:

 بخش سوم رویداد در قالب شبه‌کارگاه برگزار می‌شود. در این بخش رویداد مدیران مارکتینگ و مدرسان به‌نام مارکتینگ فریمورک RACE را مورد بررسی قرار می‌دهند. شرکت‌کنندگان با این فریمورک آشنا می‌شوند و ابزارهای گوناگون دیجیتال مارکتینگ معرفی می‌شوند و در قالب این فریمورک دسته‌بندی می‌شوند.

 

اهداف رویداد
بسیاری از کسب ‌و ‌‌کارهای کوچک و متوسط به‌دلیل عدم داشتن دانش کافی در زمینه‌ی مارکتینگ در فازهای اول رشدشان یا از پرداختن به مارکتینگ غفلت می‌کنند و یا هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند که بسیاری از این هزینه‌ها اضافی و غیر ضروری است، حتی ممکن است به‌دلیل بالا رفتن هزینه‌های کسب ‌و کارها در مراحل اول رشدشان که اکثرا محدودیت‌های مالی زیادی دارند، باعث شکست آن ها شود.

 

معمولاً کسب ‌و کارها در فازهای اول دچار دو خطا می‌شوند:

 

خطای اول این است که بعضی از کسب‌وکارها هزینه‌های زیادی را برای مارکتینگ‌شان از تبلیغات گرفته تا روابط عمومی، خرج می‌کنند ولی به این نکته توجه ندارند که این هزینه‌ها برایشان به چه میزان بازگشت دارد (ROI چقدر است)، یا چقدر برایشان این کمپین‌های مارکتینگ مفید بوده و یا اصلا چقدر در این استیج و فازی که در آن قرار دارند، چقدر باید برای این موارد فکر و هزینه خرج کنند

 

خطای دوم این است که بعضی از کسب‌ و کارها به طور کلی مارکتینگ را کنار گذاشته و تمرکز و توجه خود را صرفاً بدون در نظر گرفتن کاربرهایشان و بازار محصول، به خود محصول تخصیص می‌دهند و یک محصول خوب می‌سازند برای بازاری که وجود ندارد.

 

باتوجه به این موضوع دفتر پنتد شریف به همراه مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف با دانش به این موضوع و عزم و اراده برای پایین‌تر آوردن ریسک شکست کسب و کارها دوره‌ای را جهت آگاهی رسانی و آموزش این بنیان‌گزاران و علاقمندان جوان طراحی کرده است. در این دوره از افراد متخصص در صنعت دعوت می‌شود تا تجربیات خود را در قالب سرفصل‌هایی که طبق تحقیقات صورت گرفته اصلی‌ترین سوالات کسب و کارها در مارکتینگ را شکل می‌دهند، ارائه دهند. این تجربیات می‌تواند برای علاقمندان ارزشمند و مفید باشد چون علاوه بر اینکه این متخصصان مطمئناً با تئوری‌های مختلف مارکتینگ آشنایی داشتند، توانسته‌اند به این تئوری‌ها در درون مبنای فرهنگی جامعه‌ی ایران، جامه عمل بپوشانند و ثابت کرده‌اند در عمل نیز می‌توانند شرکت خود را به سمت موفقیت هدایت کنند.

 

علاوه بر این یک دوره سخنرانی به عنوان سخنرانی‌های برپایه مهارت با هدف آشنا شدن افراد با چارچوب دیجیتال مارکتینگ و ابزارها و تکنیک‌های آن طراحی شده است. در این سخنرانی‌ها از مدیران مارکتینگ و متخصصانی که تجربیات موفق در استفاده از این ابزارها دارند، به عنوان سخنران ویژه دعوت به عمل آمده است. این سخنرانی‌ها علاوه بر اینکه برای علاقمندان به مدیریت مارکتینگ برای پیدا کردن نقشه راه جذاب است، به مدیران استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط نیز دید مناسبی جهت استخدام مدیر مارکتینگ و یا تعامل با تیم مارکتینگ می‌دهد.

 

                                      

 

منبع مطلب
فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

صنایع نانوتک آینده (صنتا) با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با هدف ایجاد فرصت رشد و سرمایه‌گذاری جهت ارتقاء طرح‌های دانش‌بنیان برطرف‌کننده نیاز بازار و تبدیل آنها به پروژه‌هایی موفق، فراخوان سرمایه‌گذا...