تجهیز خانه‎های آلمانی به پاوروال‎ها

خانه‎های آلمانی می‎توانند با استفاده از سیستم‎های ذخیره باتری که در آنها نصب شده، انرژی لازم را از طریق خورشید تأمین کنند و مازاد آن را در اختیار شبکه برق کلی قرار دهند.

خانه‎های آلمانی می‎توانند با استفاده از سیستم‎های ذخیره باتری که در آنها نصب شده، انرژی لازم را از طریق خورشید تأمین کنند و مازاد آن را در اختیار شبکه برق کلی قرار دهند. هم اکنون 100000 خانه در آلمان از سیستم باتری متصل به شبکه استفاده می‎کنند.

فعالیت‎های آلمان منجر به کاهش هزینه سیستم‎های خورشیدی در این کشور شده است. بطوریکه امسال 1 میلیون خانه به پنل‎های خورشیدی مجهز شدند و انرژی را تولید می‎کنند که گاهی اوقات ممکن است بیش از مصرف باشد.

در این مواقع می‎توان الکتربسیته مازاد تولیدشده را صادر کرد. در حال حاضر، کشور آلمان روی به استفاده از سیستم‎های ذخیره‎ای آورده تا بتواند راهی برای مصرف الکتریسیته مازاد پیدا کند.

سیستم‎های باتری خانگی می‎توانند انرژی لازم را از خورشید در طول روز دریافت کنند و در طول شب این انرژی را در اختیار منازل قرار می‎دهند. از سال 2013 قیمت باتری‎های لیتیم-یون با کاهش 50% مواجه شده که همین امر، ساخت سیستم‎های باتری خانگی را بسیار مطلوب می‎سازد.

مزیت استفاده از چنین سیستم‎هایی این است که علاوه بر انرژی تولیدشده برای مصارف خانگی، می‎توان انرژی تولیدشده توسط این سیستم‎ها را به یک کارخانه انرژی مجازی تبدیل کرد. لذا اگر یک سیستم خانگی، انرژی بیشتری از مصرف خود تولید کند، مازاد انرژی به شبکه کلی فروخته شده و در اختیار سایر خانه‎هایی که به این سیستم دسترسی ندارند، قرار می‎گیرد. علاوه بر این، استفاده از سیستم‎های ذخیره‎ای باتری، الکتریسیته ارزان‎تری را تولید می‎کند.

به گفته انجمن انرژی آلمان، هدف بعدی، تجهیز 200000 سیستم ذخیره باتری خانگی در دو سال آینده است که البته با سرعتی که تاکنون داشته، کاملاً میسر خواهد بود.