ارزش فناوری ساخت مواد باتری شرکت Sila در حال حاضر بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد. این شرکت، سال گذشته گزارش داد که با سرمایهگذاری 179 میلیون دلاری و مشارکت شرکت Daimler در حال ساخت اولین خطوط تولید مواد باتری است. در اینصورت، این شرکت قادر است مواد لازم برای تأمین 50 مگاوات باتری لیتیم-یون را فراهم کند.
به گفته آقای بردیچوسکی (مدیر اجرایی این شرکت) نمیتوان پیشبینی کرد که ظرفیت تولید تا چه اندازه افزایش خواهد یافت، ولی میتوان ادعا کرد که مواد لازم تا پیش از پایان سال 2020 تجاری میشوند؛ بطوریکه در گامهای ابتدایی میتوان از این مواد در باتریهای ساعتهای هوشمند، ایرپادها و ... استفاده کرد.
در همین راستا شرکت نانوفناوری Sila نوعی آند سیلیکونی را برای جایگزینی با آندهای گرافیتی در باتریهای لیتیم-یون ارتقا داده و ادعا کرده که قادر به افزایش دانسیته انرژی باتریها به اندازه 20 درصد است. یعنی اگر بتوان دانسیته انرژی را 20 درصد افزایش داد، میتوان 20 درصد از مصرف سلها کاست و 20 درصد نیز در هزینه هر بسته باتری صرفهجویی کرد. بنابراین کاربرد آنها را در خودروهای الکتریکی به مراتب افزایش خواهد داد.
این مزیت کاهش قیمت موجب شده تا شرکتهایی نظیر BMW و Daimler خواهان مشارکت با این شرکت باشند و همین امر موجب سرمایهگذاریهای بیشتر شده و فعالیتهای این شرکت را گسترش میدهد.
در صورت استفاده شرکت Daimler از این روند الکتریکیشدنِ محصولات این شرکت ، سرعت بیشتری خواهد گرفت.
از آنجایی که شرکت مرسدس بنز برنامه دارد تا تمامی محصولات خود را تا سال 2022 الکتریکی کند، شرکت Daimler نیز باید روند الکتریکیشدنِ محصولات خود را شتاب بخشد. لذا این شرکت برنامه دارد که تا سال 2025 بین 15 تا 25 درصد تمام محصولات خود را با توجه بازخورد مشتریان و ارتقای زیرساختها به مدلهای الکتریکی تبدیل کند.
بطور کلی، شرکت مرسدس بنز نیازمند سرمایه 3/11 میلیارد دلاری در تولید خودروهای الکتریکی و سرمایه 3/1 میلیارد دلاری برای تولید باتری در سطح جهان است. خطوط تولید باتری این شرکت در آیندهای نه چندان دور در 9 کارخانه و در 3 قاره راهاندازی خواهند شد.
البته مشتریان نباید انتظار داشته باشند که تا حداقل نیمه سال 2020 فناوری شرکت Sila را مشاهده کنند زیرا باید استانداردهای کیفی این محصولات برای خودروسازان به اثبات برسند.