افزایش ارزش آندهای سیلیکونی به مبلغ یک میلیارد دلار با مشارکت Daimler

شرکت نانوفناوری Sila توانست با جایگزینی آندهای سیلیکونی با آندهای رایج گرافیتی و مشارکت با خودروسازان فعال، ارزش فناوری خود را به بیش از یک میلیارد دلار برساند.

ارزش فناوری ساخت مواد باتری شرکت Sila در حال حاضر بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد. این شرکت، سال گذشته گزارش داد که با سرمایه‎گذاری 179 میلیون دلاری و مشارکت شرکت Daimler در حال ساخت اولین خطوط تولید مواد باتری است. در اینصورت، این شرکت قادر است مواد لازم برای تأمین 50 مگاوات باتری لیتیم-یون را فراهم کند.

به گفته آقای بردیچوسکی (مدیر اجرایی این شرکت) نمی‎توان پیش‎بینی کرد که ظرفیت تولید تا چه اندازه افزایش خواهد یافت، ولی می‎توان ادعا کرد که مواد لازم تا پیش از پایان سال 2020 تجاری می‎شوند؛ بطوریکه در گام‎های ابتدایی می‎توان از این مواد در باتری‎های ساعت‎های هوشمند، ایرپادها و ... استفاده کرد.

در همین راستا شرکت نانوفناوری Sila نوعی آند سیلیکونی را برای جایگزینی با آندهای گرافیتی در باتری‎های لیتیم-یون ارتقا داده و ادعا کرده که قادر به افزایش دانسیته انرژی باتری‎ها به اندازه 20 درصد است. یعنی اگر بتوان دانسیته انرژی را 20 درصد افزایش داد، می‎توان 20 درصد از مصرف سل‎ها کاست و 20 درصد نیز در هزینه هر بسته باتری صرفه‎جویی کرد. بنابراین کاربرد آنها را در خودروهای الکتریکی به مراتب افزایش خواهد داد.

این مزیت کاهش قیمت موجب شده تا شرکت‎هایی نظیر BMW و Daimler خواهان مشارکت با این شرکت باشند و همین امر موجب سرمایه‎گذاری‎های بیشتر شده و فعالیت‎های این شرکت را گسترش می‎دهد.

در صورت استفاده شرکت Daimler از این روند الکتریکی‎شدنِ محصولات این شرکت ، سرعت بیشتری خواهد گرفت.

از آنجایی که شرکت مرسدس بنز برنامه دارد تا تمامی محصولات خود را تا سال 2022 الکتریکی کند، شرکت Daimler نیز باید روند الکتریکی‎شدنِ محصولات خود را شتاب بخشد. لذا این شرکت برنامه دارد که تا سال 2025 بین 15 تا 25 درصد تمام محصولات خود را با توجه بازخورد مشتریان و ارتقای زیرساخت‎ها به مدل‎های الکتریکی تبدیل کند.

بطور کلی، شرکت مرسدس بنز نیازمند سرمایه 3/11 میلیارد دلاری در تولید خودروهای الکتریکی و سرمایه 3/1 میلیارد دلاری برای تولید باتری در سطح جهان است. خطوط تولید باتری این شرکت در آینده‎ای نه چندان دور در 9 کارخانه و در 3 قاره راه‎اندازی خواهند شد.

البته مشتریان نباید انتظار داشته باشند که تا حداقل نیمه سال 2020 فناوری شرکت Sila را مشاهده کنند زیرا باید استانداردهای کیفی این محصولات برای خودروسازان به اثبات برسند.