همکاری فناورانه؛ نصب تجهیزات پلاسمای سرد شرکت پلاسما ایده آزما در کارخانه تولید کاغذهای چندلایه

سیستم‌های کرونا ساخت شرکت ایرانی پلاسما ایده آزما جایگزین کروناهای چینی در خط تولید یک کارخانه تولید کاغذهای چندلایه شد. سیستم‌های پلاسمای سرد شرکت ایده آزما تاکنون در چندین کارخانه و واحد تولیدی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 شرکت پلاسما ایده آزما

شرکت مهندسی پلاسما ایده آزما از سال 1386 در زمینه ساخت یونیت‌های صنعتی بر اساس فناوری نوین پلاسمای سرد فعالیت می‌کند. تجهیزات پردازش پلاسمایی سطح از قبیل کرونا تریتمنت، پلاسما گلاید، جت پلاسما و ... جهت پردازش سطوح طیف وسیعی از مواد، در این شرکت طراحی و ساخته شده است.

تاکنون محصولات شرکت پلاسما ایده آزما در شرکت‌های پگاه تهران، کاله آمل، تک ظرف تبریز، فجر گلستان، نصر گسر اراک، گلریز پلیمر قم، لینا، لوسی (راما مهر آریا) و ... مورد بهره برداری قرار گرفته است.

پلاسمای سرد و صنعت چاپ و بسته بندی

زمانی که عملیات چاپ لیبل و فیلم‌های پلیمری از طریق لایه نشانی مرکب انجام می‌شود؛ به دلیل کم بودن انرژی سطحی پلیمر، جذب و ثبات مرکب چاپ بر روی فیلم پلیمر دچار مشکل می‌گردد.

یک روش رایج در صنعت چاپ، استفاده از فیلم‌های پلیمری پوشش یافته با پرایمر می‌باشد که به روش شیمیایی تغییراتی در سطح پلیمر به منظور دستیابی به چسبندگی بالا اعمال می‌شود. پلیمرهای آغشته به پرایمر از نظر اقتصادی گران‌تر می‌باشند و تهیه آن‌ها نسبت به پلیمرهای معمولی با مسائل خاص خود همراه است.

 

سیستم‌های پلاسما در کارخانه

کرونا تریتمنت سیستمی است که جهت عملیات چاپ، عملیات لمینت پلیمر و کاغذ، پلیمر و فویل آلومینیومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این‌بار این سیستم به سفارش شرکت صنعتی پدیده عرش نوین در صومعه سرای گیلان ساخته شده است.

زمینه فعالیت این شرکت تولید کاغذهای چندلایه (مولتی لایر) و اسپتیک برای استفاده در محصولات بسته بندی مواد غذایی اعم از لبنیات و آبمیوه می‌باشد.

 

 

کرونا تریتمنت

 

برتری کیفی دستگاه پلاسمای ایرانی

" سیستم‌های ساخت شرکت پلاسما ایده آزما بدلیل کیفیت بالا و تأثیر عالی در تولید محصول جایگزین ماشین‌آلات چینی بکار رفته در خط تولید گردید." محمد شایسته، مدیر کارخانه پن پک با

اعلام این خبر گفت: " در این مجموعه پیش از این، سیستم‌های پلاسمایی بکار رفته در خط تولید از نوع چینی بوده که به لحاظ نداشتن کیفیت مناسب تصمیم گرفتیم با نوع ایرانی آن جایگزین شود. لذا در یک همکاری مشترک بین این واحد تولیدی و شرکت ساخت تجهیزات پلاسمای سرد ایده آزما به دنبال ارتقای این قسمت از تجهیزات و افزایش کیفیت محصولات خود هستیم."

داوود صفا، مدیر عامل شرکت ایده آزما نیز گفت: " هر سیستم پلاسمایی بر اساس نیاز شرکت متقاضی بطور منحصر بفرد و متناسب با نیازهای خط ساخته می‌شود و در طراحی آن نکات ایمنی و کیفی مطابق با شرایط خطوط تولید در نظر گرفته می‌شود.

 

ژنراتور کرونا نصب شده در کارخانه

 

وی گفت برای ساخت و ارتقای این سیستم‌ها در شرکت پن پک، چندین‌بار امکانات موردنیاز خط برای بدست آوردن کیفیت مطلوب در محل کارخانه مورد بررسی قرار گرفته است و تاکنون 5 یونیت به کارخانه تحویل داده شده و تا چند روز آینده دستگاه بعدی تحویل داده خواهد شد. او همچنین اضافه کرد کیفیت خوب و قابل رقابت با مشابه اروپایی و از طرفی قیمت بسیار مناسب این دستگاه‌ها و از همه مهم‌تر، سرعت در ارائه خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش، تمایل مشتریان را برای خرید تولیدات ما افزایش داده است.

پلاسمای سرد در ایران و جهان، صنعتی نوپاست و تولید باکیفیت یک روی سکه است و روی دیگر آن آشنایی و استقبال کارخانه‌ها و و احدهای تولیدی داخل این کشور از این صنعت است و امیدواریم افزایش این تعاملات بتواند در سهم خود از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

منبع مطلب
 ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما

فراخوان؛ ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما

پنجاه و دومین فراخوان «ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش بنیان منتشر شد.