معرفی محصولات نانو در هفتمین نمایشگاه بین‎المللی حمل و نقل ریلی

5 شرکت فناور نانویی در هفتمین نمایشگاه بین‎المللی حمل و نقل و صنایع ریلی که از تاریخ 19 الی 22 خرداد ماه 98 در محل دائمی نمایشگاه بین‎المللی تهران برگزار می‎شود، حاضر و محصولات خود را در حوزه ریلی به نمایش گذاشته‎اند.

5 شرکت فناور نانویی در هفتمین نمایشگاه بین‎المللی حمل و نقل و صنایع ریلی که از تاریخ 19 الی 22 خرداد ماه 98 در محل دائمی نمایشگاه بین‎المللی تهران برگزار می‎شود، حاضر شدند و محصولات خود را در حوزه ریلی به نمایش گذاشته‎اند.
رنگ‎های نانویی صنعتی مورد نیاز صنعت ریلی، انواع نانوفیلترهای هوا، فیلترهای سوخت با راندمان بالا، نانو بتن سبک سازه‌ای و عایق پشم سنگ نانو از جمله محصولات به نمایش درآمده در این نمایشگاه هستند.

در بخش محصولات حوزه رنگ، شرکت های نوآوران نانو صنعت معین و رنگ کیمیا رنگ‎های ضد خوردگی، مقاوم به رطوبت و سازگار با شرایط  ناوگان و ایستگاهی مورد استفاده در صنعت ریلی را ارائه کرده‎اند. همچنین شرکت مهندسی طرح وندیداد نانو بتن سبک سازه‌ای که در ابنیه و تراورس قابل استفاده است و با داشتن وزن مخصوص بسیار پایین و مقاومت بسیار بالا نسبت به نمونه‎های مشابه برتری دارد را  عرضه کرده است. شرکت صنایع عایق سپاهان انواع پشم سنگ که قابلیت استفاده در ناوگان و ابنیه راه آهن را دارد را به نمایش گذاشته است.  از سوی دیگر به دلیل کاربرد فراوان فیلترهای صنعتی در بخش ریلی، شرکت‌های بهران فیلتر و آزاد فیلتر انواع فیلترهای نانویی صنعت ریلی  با راندمان بالا و کلاس کاری بهتر از نمونه‎های مشابه خارجی  را ارائه کرده‌اند.

بازدید از غرفه ستاد در نمایشگاه ریلی در سالن 11 از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ امکان پذیر می‎باشد.

 

منبع مطلب
ساخت آلیاژی با خواص ویژه صنعت حمل و نقل

ساخت آلیاژی با خواص ویژه صنعت حمل و نقل

محققان دانشگاه امیرکبیر موفق به ساخت قطعات آلومینیمی نانو ساختار در مقیاس آزمایشگاهی شدند اما استحکام بالا و صرفه جویی در استفاده از مواد ویژگی این فلز است که در صنعت حمل و نقل می‌تواند کاربردی گسترده داشته باشد.