ساخت فلزات به سبکی هوا

محققان در به تازگی فوم‌های فلزی با دانسیته کم را تولید نمودند تا منبع بهتری برای تأمین اشعه ایکس در آزمایش‌های نظارت بر ذخایر NIF – بزرگ‌ترین تجهیز لیزر در دنیا - National Ignition Facility در اختیار بگذارند. این فوم محصول تحقیقات ده ساله دانشمندان برای استفاده در آزمایشگاه‎های لیزری است. مایکل بگی هانسن محقق اصلی این پروژه می‌گوید: "ما در درجه اول به پاسخ سؤالات بنیادی علمی در زمینه چگونگی سنتز، ترکیب و شکل دهی نهایی نانوسیم‌های فلزی پرداختیم"

ماده ساخته شده توسط فرآیند فوم سازی تولید نمی‌شود بلکه نام‌گذاری آن به دلیل سابقه تولید این مواد می‌باشد. شکل آن به صورت یک شبکه رشته‌ای است که سیم‌های نانومقیاس آن به صورت نامرتب به یکدیگر متصل شده‌اند و حاوی تعداد اتمهایی کمتر یا برابر هوا می‌باشد.

 

فیزیکدان سرگی کوچییو آن را با نام "فلز متخلخل مونولیتی" می‌خواند. فوم‌ها حتی می‌توانند با مشخصاتی شبیه مشخصات گازها عمل کنند حتی اگر از موادی تشکیل شده باشند که در دمای اتاق گاز نیستند. فیزیک پایه‌ای از منابع اشعه ایکس با هدایت لیزر، با توجه به مشخصات دقیق، نوع تراکم، شکل و اندازه فوم‌های فلزی مورد نیاز برای آزمایش، مشخصات لازم را تنظیم می‌کند. هدف محققین رسیدن به اهداف مشابه برای فلزات سنگین است و چالش آن‌ها سعی در رسیدن به تمامی اهداف چگالی در حد چگالی هوا و ابعاد مشخصه به صورت همزمان می‌باشد. تیم تحقیقاتی همچنین نیازمند اعمال تکنیک‌هایی در توسعه است تا بتوان فوم‌ها را به صورت مداوم تولید نماید و با تغییر در نیازهای تجربی در آینده، توانایی تغییرات نیز وجود داشته باشد. این تیم تحقیقاتی همچنین با استفاده از مواد دیگر با دانسیته پایین به منظور ایجاد ساختارهای داربستی حفاظت از ذرات جاسازی شده فلزات خاص فراهم نمودند. اما ساختارهای داربستی هنگامی که توسط لیزر تحت تأثیر قرار می‌گیرند، اشعه x ناخواسته ایجاد می‌شود که می‌تواند با دانشمندان داده‌های اشعه ایکس از نوع خاصی از فوم مورد آزمایش قرار گیرد. فقدان اطلاعات قبلی بر ایجاد این نوع سیم‌ها سبب شد تا مجبور به انجام آزمایش‌های متعدد و مطالعات اساسی برای درک مکانیسم‌های مصنوعی هستیم.

این فوم‌ها به طور خاص برای NIF به عنوان منبعی برای اشعه ایکس طراحی شده‌اند با این حال این موارد را نیز می‌توان برای کابردهای دیگر نیز اعمال نمود و اکنون که دانشمندان می‌دانند که این ماده می‌تواند ساخته شود می‌تواند ایده‌های خلاقانه‌ای را برای آزمایش‌های آینده تشویق نماید.

 

نصب راکتور جدیدی برای تولید گرافن اکسید

نصب راکتور جدیدی برای تولید گرافن اکسید

شرکت جی 6. متریالز یک راکتور جدید برای تولید گرافن اکسید در مقیاس آزمایشی نصب کرد.