آشنایی با شرکت کاوش یاران؛ سازنده سیستم‌های پلاسما

شرکت دانش بنیان کاوش یاران یکی از شرکت‌های فعال در زمینه طراحی و ساخت سیستم‌های پلاسمایی می‌باشد. سیستم‌های پلاسمای اتمسفری ساخت این شرکت در صنعت کاربردهای مختلفی دارد که در اینجا با دو نوع از این محصولات آشنا می‌شویم.

شرکت دانش بنیان کاوش یاران فن پویا در سال 1390 با نام شرکت پالس ترونیک در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، با بهره‌گیری از متخصصان فوتونیک و پلاسما کار خود را آغاز کرد. این شرکت در زمینه ساخت و طراحی سیستم‌های پلاسمایی، ادوات پیشرفته آزمایشگاهی و کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف فعالیت دارد. سیستم‌های ساخت این شرکت در صنایعی همچون صنعت خودرو، صنایع ساخت و تولید، صنعت بسته‌بندی، صنعت برق و الکترونیک و صنعت چاپ کاربردهای متنوعی دارد. از جمله این کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش چسبندگی پوشش‌ها به زیرلایه
  • افزایش رنگ‌پذیری
  • بهبود چاپ‌پذیری

در اینجا با دو نوع از سیستم‌های پلاسمای سرد اتمسفری ساخت این شرکت آشنا می‌شویم.

 

جت پلاسمای سرداتمسفری ACPJ-16A

 ACPJ-16A سیسـتمی کارآمد برای تولید جت پلاسمای سرد اتمسفری است که قابلیت پردازش سطوح فلزی و غیرفلزی در ابعاد صنعتی را دارد. جت پلاسمای سرد اتمسفری با تولید عوامل فعال شیمیایی و ذرات باردار شامل الکترون‌ها و یون‌ها امکان تثبیت چاپ و بهبود چسبندگی را فراهم می‌کند. تثبیت چاپ بر روی پلاستیک و سیم، بهبود چسبندگی، آب‌بندی چراغ اتومبیل، چسباندن برخی سطوح بدون استفاده از چسب و تنها با فعال‌کردن شیمایی آن‌ها با پلاسما، اثربخشی بسیار چشمگیرتر و ماندگارتر نسبت به روش‌های معمول کرونا و جرقه‌گیری، آهنگ پردازش بالا و مناسب برای مقاصد مختلف صنعتی، هزینه رایج پایین و دارای صرفه اقتصادی، استفاده از هوا به عنوان گاز پردازش‌کننده از جمله قابلیت‌ها و کاربری‌های این دستگاه است که می‌توان به آن اشاره نمود.

 

 

جت پلاسمای سرد اتمسفری ACPJ-16AR


دستگاه ACPJ-16AR سیسـتمی کارآمد برای تولید جت پلاسمای سرد اتمسفری است که قابلیت پردازش سطوح فلزی و غیرفلزی در ابعاد صنعتی را دارد. جت پلاسمای سرد اتمسفری با تولید عوامل فعال شیمیایی و ذرات باردار شامل الکترون‌ها و یون‌ها امکان تثبیت چاپ روی شیشه، چاپ پلاستیک، چاپ فلز را فراهم می‌کند. پردازش سطوح پیچیده سه‌بعدی و اجسامی که امکان بکارگیری روش‌های معمول کرونا و جرقه‌گیری برای آن‌ها وجود ندارد، اثربخشی بسیار چشمگیرتر و ماندگارتر نسبت به روش‌های معمول کرونا و جرقه‌گیری، سهولت بکارگیری و آهنگ پردازش بالا و مناسب برای مقاصد مختلف صنعتی، هزینه رایج پایین و دارای صرفه اقتصادی، استفاده از هوا به عنوان گاز پردازش‌کننده از جمله قابلیت‌های این دستگاه است که می‌توان به آن اشاره نمود.

 

منبع مطلب
 ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما

فراخوان؛ ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما

پنجاه و دومین فراخوان «ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش بنیان منتشر شد.