برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دریایی و صنایع فراساحل آسیا در شهریور ماه ۱۳۹۸

به مناسبت روز جهانی دریانوردی، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی و صنایع فراساحل آسیا (SeAsia Expo 2019) از تاریخ ۳ الی ۵ شهریور ماه ۱۳۹۸ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مصلی تهران برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی دریایی و صنایع فراساحل آسیا که قرار است در تهران برگزار شود به عنوان شتاب دهنده و پیشران صنعت دریایی فرصت مناسبی را برای عرضه توانمندی‌های داخلی فراهم کرده است و پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۱۵ هزار نفر از فعالان صنایع دریایی آسیا در این رویداد بین‌المللی شرکت کنند. این نمایشگاه با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان‌ها، اتحادیه‌ها و سندیکاهای بخش خصوصی و به مناسبت روز جهانی دریانوردی از تاریخ 3 الی 5 شهریور ماه سال 1398 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مصلی تهران با حضور شرکت‌ها، سازمان‌ها و کارآفرینان برتر و امکان ارائه ایده‌ها و طرح‌ها، جذب سرمایه‌گذاری و بازار فروش بالقوه برگزار می‌شود.

تجربه موفق برگزاری نمایشگاه‌های پیشین، مسیری را برای غنای هر چه بیشتر این نمایشگاه فراهم کرده است. تعامل و همکاری نزدیک برگزارکنندگان نمایشگاه با نهادهای دولتی، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و بخش خصوصی در این حوزه نیز موجب توسعه برنامه‌های کیفی و کمی نمایشگاه امسال شده است. نمایشگاه پنجم در زمینه کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، صنایع کشتی‌سازی، صنایع فراساحل نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، ساخت، تجهیز و توسعه بنادر، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی و هواشناسی، الکترونیک و مخابرات، حقوق دریایی، مؤسسات رده بندی، بیمه و مؤسسات اعتباری، نقشه‌برداری و هیدروگرافی، تجسس و نجات دریایی، محیط زیست دریایی، گردشگری و تفریحات دریایی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، انجمن‌ها و اتحادیه‌های و دانشگاه‌ها و مراکز عالی آموزشی و علوم و فنون دریایی، هوشمندسازی دریایی و استارت آپ‌ها، ایده‌ها و فن بازارهای دریایی است.

یکی از برنامه‌های مهم نمایشگاه امسال برگزاری دو کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دریایی ایران و کنفرانس دریایی آسیا با هدف ایجاد فرصت تعامل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان، معرفی منابع تأمین مالی جهت پروژه‌ها، شناسایی و معرفی سرمایه‌گذاران موفق و معرفی توانمندی‌های بخش خصوصی به سازمان‌های دولتی جهت واگذاری پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری، دریافت و ثبت فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه دریایی کشور است. از دیگر برنامه‌های نمایشگاه امسال برگزاری پانل‌های تبادل تجربه، برگزاری نشست و جلسات B2B و Gap Business است. حضور نمایندگان شرکت‌های خصوصی از کشورهای ترکیه، عراق، قزاقستان، هند و آذربایجاندر نمایشگاه قطعی است.