محصولات فناورانه پژوهشکده معتمد آمادهٔ تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری

همزمان با سالگردجهاددانشگاهی و به دنبال اعلام سه طرح برتر از پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی در رویداد استارتاپی ستاد نانو فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس این ستاد طی بازدیدی ضمن آشنایی با فعالیت‌های پژوهشی و محققین این مجموعه، طرح‌ها و پژوهش‌هایی محصول محور را جهت سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی ارزیابی نمود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی دکتر سعید سرکار رییس ستاد نانوفناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران در بازدید از پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی که روز چهارشنبه نهم مردادماه انجام شد؛ گفت: اقدامات بسیار ارزشمندی در پژوهشکده معتمد انجام شده است که آمادهٔ تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری است.

وی با تاکید بر این مهم که یک مجموعهٔ فناور نباید دغدغه سرمایه گذاری تجاری سازی محصولاتش را داشته باشد، تاکید کرد: در پژوهشکده معتمد ریسکی برای تکنولوژی وجود ندارد چرا که اقدامات انجام شده الحمدالله بسیار ارزشمند بوده است و مجموعه‌های بسیاری علاقمند به سرمایه‌گذاری در زمینه‌های تکنولوژی تولید شده، هستند. سرکار با اشاره به اهمیت بحث ایجاد انگیزه در محققان و پژوهشگران فناور اضافه کرد: حمایت از محصول و ورود آنها به بازار، ضمن ایجاد انگیزهٔ روحی برای محقق، باید در زندگی اقتصادی وی نیز تاثیرات خود را نشان دهد.

رییس ستاد نانوفناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران وجود روحیه جهادی توامان با انگیزه پژوهشگری در پژوهشکده معتمد را از نقاط قوت این مجموعه عنوان کرده و افزود: با شرایط ویژهٔ این مرکز حرکت رو به جلو و همکاری در جهت تجاری‌سازی محصولات یک نیاز محسوب می‌شود. دکتر مجیدزاده رییس پژوهشکده معتمد در معرفی فعالیت‌های این پژوهشکده با اشاره به رشد چندین برابری فعالیت‌های علمی و پژوهش‌های محصول محور، تنوع و همگرایی دپارتمان‌ها و مراکز خدمات تخصصی درحوزه‌های پزشکی و مهندسی این مجموعه را رمز بارور شدن و موفقیت این مجموعه عنوان کرد.

همچنین دکتر رامین صرامی معاون پژوهش، فناوری و خدمات تخصصی پژوهشکده معتمد با اشاره به پیشرفت‌های چشم‌گیر در حوزه‌های مهندسی پزشکی و نانو کشور، تصریح کرد: پژوهشکده معتمد با تکیه و بهره‌گیری از نیروهای جوان و مستعد با روحیه جهادی، سیاست راهبردی در توسعه فناوری و تولید محصولات فناورانه همچنین برخورداری از مرکز فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان خود از ظرفیت کم نظیری جهت رفع نیازهای محصولات فناورانه و محصولات مورد نیاز در درمان سرطان بوده و در این راستا درحال ایجاد شتاب دهنده تخصصی سرطان کشور می‌باشد.

 

منبع مطلب