Eligo Bioscience؛ استار‎ت‎‎آپی پیشگام در حوزه فناوری نانو

مجله استار‎ت‎‎آپ سیتی، Eligo Bioscience را به عنوان یکی از استار‎ت‎‎آپ‎های نویدبخش در سال 2019 معرفی کرده است. این استارت‎آپ در تلاش است با استفاده از فناوری زیستی و نانو به انواع نیازهای پزشکی برآورده نشده پاسخ دهد.

Eligo Bioscience، یک استارت‎آپ مبتنی بر نانو است که در زمینه ادغام فناوری زیستی و نانو فعالیت می‎کند. این استارت‎آپ فرانسوی توسط مجله استار‎ت‎‎آپ سیتی (StartupCity) به عنوان یکی از استارت‎آپ‎های اروپایی توانمند با پتانسیل بالا در در سال 2019 معرفی شده است.

این شرکت نوپا که به تازگی تأسیس شده است بر روی توسعه دارو برای درمان بیماری‌های باکتریایی کار می‌کند و یک پلت‎فرم زیست‎درمانی (biotherapeutic) قابل‌برنامه‌ریزی برای رسیدن به این هدف راه‌اندازی کرده است. این پلت‎فرم می‌تواند داروها را با توجه به نوع باکتری تولید کند. در حقیقت این پلت‎فرم، نانوربات‎های دارویی تولید می‌کند که می‌توانند باکتری‎ها را بکشد.

تاکنون شرکت‌های Seventure و Khosla در این شرکت نوپا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. Eligo Bioscience در سال ۲۰۱۴ براساس تحقیقات موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه راکفلر تاسیس شد که بعد نتایج آن در Nature  Biotechnology  منتشر گردید.

Eligo از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را در موسسه پاستور در پاریس آغاز کرد و در سال ۲۰۱۷ وارد گروه فناوری زیستی Biotech Santé پاریس شد. این سازمان از انواع مؤسسات و بنیادهای مختلف، حمایت مالی دریافت کرده است. برای اطلاعات بیشتر می‎توانید به وبگاهhttps://eligo.bio/  مراجعه نمایید.