همکاری استارتاپ‌های فناوری نانو با شرکت هوافضای مستقر در آمریکا

شرکت آمریکایی لاکهید مارتین به منظور پیشرفت صنعت هوافضا و دفاعی در هند و جهان، با سه استارتاپ هندی قرار دادی منعقد کرده است که به موجب این قرار داد، این سه استارتاپ با یکدیگر ادغام شده و به پیشرفت صنعت هوافضا و دفاعی کمک خواهند کرد.

شرکت لاکهید مارتین (Lockheed Martin) که یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه هوافضا، دفاعی و امنیتی است، قراردادی را با سه استارتاپ مختلف هندی به منظور ادغام در زنجیره تأمین و و رونق صنعت هوافضا و دفاعی هند، امضا کرده است. این سه استارتاپ نوپای هندی Terero Mobility، Sastra Robotics و Nopo Nanotechnologies نام دارند که به موجب قرار داد منعقد شده بین این سه استارتاپ با شرکت لاکهید مارتین، با یکدیگر ادغام شده و به پیشرفت صنعت هوافضا و دفاعی در هند و جهان کمک می‌کنند.

به گفته ویوک لال (Vivek Lall)، معاون استراتژی و توسعه تجارت لاکهید مارتین در بیانیه‌ای مطبوعاتی، این توافق به منظور یکی شدن و ترویج محتوای بومی در سامانه‌ها و سیستم عامل‌های جهانی صورت گرفته است و از طریق این موافقت‌نامه‌ها پشتیبانی مهندسی، مشاوره و کمک به تائید کیفیت برخی از فناوری‌های پیشنهادی صورت خواهد گرفت که همه این برنامه‌ها به رسالت لاکهید مارتین در ساخت هند کمک می‌کند.

استارتاپ Terero Mobility که توسط دانش‌آموختگان دانشگاه IIT Madras تأسیس شده است، یک پروژه مهم تحقیق و توسعه (R&D) را با حمایت لاکهید مارتین در دست اجرا دارد. این شرکت آمریکایی انتظار دارد که Terero Mobility علاوه بر فعالیت در زمینه پشتیبانی مهندسی و مشاوره سامانه‌ها، زمینه فعالیت روی طراحی و توسعه، آزمایش و تائید صلاحیت بال‌های ثابت و دوار هواپیماهای Cargo Ground Buildup System را نیز فراهم کند.

استارتاپ Nopo Nanotechnologies واقع در شهر بنگلور هند، با هدف تبدیل بشر به یک گونه فضایی به فعالیت پرداخته است. استارتاپ Nopo برای بهبود ایمنی، قابلیت اطمینان و عملکرد مواد با استفاده از نانو لوله‌های کربنی، راه حل‌های مهندسی ارائه می‌دهد. لاکهید مارتین از استارتاپ Nopo انتظار دارد که زمینه کاری را پیشنهاد دهد تا بتوان به دسته‌بندی نانو لوله‌های کربنی HiPCO تحت عنوان‌های تولید شده، خالص و فلزی پرداخت و به این ترتیب امکانی جهت محافظت در برابر رعد و برق و تداخل الکترومغناطیسی را فراهم آورد.

Sastra Robotics نیز یک استارتاپ پنج ساله است که تمرکز آن روی ساخت روبات‌های هوشمند برای اتوماسیون آزمایش محصولات صنعتی است. انتظار لاکهید مارتین از این استارتاپ، کار روی تائید صلاحیت روبات‌های تولید شده برای آزمایش هوانوردی است. این محصولات می‌توانند در آزمایش هوایی جنگنده‌های تاکتیکی از جمله F-21 کمک کنند. به گفته فیل شاو، مدیر عامل لاکهید مارتین، از طریق ادغام و کمک این سه استارتاپ مهم هندی، می‌توان در جهت ارتقاء سیستم عامل‌ها و برنامه‌های در حال توسعه در جهان پرداخت.

 

نانومحصول ایرانی؛ پتوی هواپیما آنتی‌باکتریال

نانومحصول ایرانی؛ پتوی هواپیما آنتی‌باکتریال

شرکت نساجی زرباف امین پتوی هواپیما از جنس پلی‌استراکریلیک آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات تولید و به بازار عرضه کرده است. این پتوها در ایرلاین‌های داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند و علاوه بر آنتی‌باکتریال بودن، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر...