اتحاد استراتژیک دو شرکت در جهت تجاری‌سازی محصول

شرکت‌های True Diagnostics و Veravas در هفتاد و یکمین انجمن سالانه شیمی بالینی امریکا، اتحاد استراتژیک خود را در جهت تجاری‌سازی یک آزمایش کِیفی قابل‌حمل و آسان در زمینه بیوتین اعلام کردند. این آزمایش می‌تواند نمونه‌های بیمار را به سرعت غربال نماید و به حفاظت در برابر تداخل بالقوه بیوتین کمک کند.

True Diagnostics یک شرکت پیشرو در تولید دستگاه‌های مراقبتی (POC; Point of Care) و Veravas یک شرکت تشخیصی نوظهور با تمرکز بر محصولات آماده‌سازی نمونه اختصاصی و آزمایش‌های تشخیصی جدید، اتحاد استراتژیک خود را در تجاری‌سازی VeraTest biotin اعلام کردند. VeraTest biotin یک آزمایش کِیفی قابل‌حمل و آسان است که می‌تواند نمونه‌های بیمار را به سرعت غربال نماید تا مشخص شود که آیا بیوتین قابل‌توجهی وجود دارد یا خیر. این آزمایش همچنین به حفاظت در برابر تداخل بالقوه بیوتین کمک می‌کند. این همکاری که اخیراً در هفتاد و یکمین انجمن سالانه شیمی بالینی امریکا (AACC) در آناهیم کالیفرنیا اعلام شد، بر بهبود دقت نتایج آزمایش تشخیصی موجود تاکید دارد تا تشخیص، درمان و مدیریت مناسب مراقبت از بیمار را تضمین نماید.

بیوتین، یا B7، به یک مکمل روزانه برای بسیاری از مردم تبدیل شده‌است. این ماده در مولتی‌ویتامین‌های بدون نسخه (OTC)، ویتامین‌های پیش از تولد (prenatal) و مکمل‌های غذایی برای رشد پوست، مو و ناخن یافت می‌شود. با این وجود در برخی از آزمایش‌های تشخیصی هنگام استفاده از مکمل‌های بیوتین با دوز بالا انحرافاتی در نتایج دیده می‌شود. امروزه، ۵۹ درصد از آزمون‌های تشخیصی ایمنی‌سنجی موجود در بازار، از بیوتین در طراحی سنجش خود استفاده می‌کنند. در نتیجه، در سال ۲۰۱۷، سازمان غذا و دارو (FDA) با صدور یک ابلاغیه ایمنی، هشدار داد که بیوتین می‌تواند به طور قابل‌توجهی با تست‌های آزمایشگاهی خاصی تداخل داشته باشد و منجر به نتایج نادرستی شود که ممکن است تشخیص داده نشود. همچنین در سال ۲۰۱۹، سازمان غذا و دارو برای تولیدکنندگان IVD در زمینه آزمایش تداخل بیوتین برای رسیدگی به نتایج نادرست تست‌های آزمایشگاهی دستورالعمل‌هایی صادر کرد.

True و Veravas برای ایجاد راه‌حلی ساده و فوری که تداخل بیوتین را تشخیص می‌دهد با یکدیگر همکاری می‌کنند. این آزمایش جدید از اجزای پلت‌فرم TrueDX Reader که قبلاً توسط FDA برای یک نشانه جداگانه در اوایل سال جاری تأیید شده بود، نهایت استفاده را می‌برد. VeraTest برای تعیین میزان بیوتین بالاتر از 15 نانوگرم در میلی‌لیتر پاسخ کِیفی بله یا خیر می‌دهد، این مقدار ممکن است نتایج آزمایش بیمار را تحت‌تاثیر قرار دهد. با وجود قابلیت تولید True، پلت‌فرم و فناوری سنجش اختصاصی، علاوه بر فناوری نانوذرات مغناطیسی Veravas که می‌تواند اهمیت بالینی تداخلات را حذف و تأیید کند، اکنون مشتریان راهی برای تشخیص و مدیریت تداخل بیوتین دارند در حالی که شرکت‌های IVD برای به‌روزرسانی آزمایش‌های خود، کار می‌کنند.

True و Veravas به همکاری خود با دیگر سازمان‌ها و مؤسسات نوظهور ادامه می‌دهند تا راه‌حل‌های تشخیصی و محصولاتی مانند VeraTest را به بازار عرضه نمایند.