تهران میزبان چهارمین نشست ایسا

چهارمین نشست بین‌المللی آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام «ایسا» (EISA)، با تمرکز بر سه حوزه آب، سلامت و انرژی، 18 و 19 آبان ماه در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، چهارمین نشست بین‌المللی آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام «ایسا» (EISA)، با تمرکز بر سه حوزه آب، سلامت و انرژی برگزار می‌شود. این رویداد 18 و 19 آبان ماه به میزبانی پارک فناوری پردیس در محل کارخانه نوآوری آزادی برگزار خواهد شد.

ایسا زیرساختی مبتنی بر توسعه کسب و کار، در جهت توسعه علم و فناوری در جوامع اسلامی است. هدف از برگزاری این نشست، رساندن ایده‌های دانشمندان جهان اسلام به محصول و بازاریابی آنهاست. در این گردهمایی، صاحبان ایده و نوآوری و صاحبان سرمایه به منظور هم‌افزایی و برقراری ارتباط و همکاری‌های متقابل، شرکت می‌کنند. چهارمین رویداد ایسا که از طرح‌های بنیاد علم و فناوری مصطفی (ع) است، امسال در ایران برگزار خواهد شد. دوره‌های قبلی این رویداد در در کشورهای عمان و پاکستان برگزار شده است.

برگزاری این رویداد همزمان با مراسم اهدای جایزه مصطفی (ص) سال 2019، امکان دیدار بیش از 150 تن از شخصیت‌های علمی و فناوری شاخص جهان اسلام، از جمله برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) فراهم کرده و زمینه‌ساز توسعه شبکه‌های علمی و فناوری خواهد شد.

فراخوان شرکت در این نشست چند روز گذشته توسط «مهدی صفری»، معاون اسبق اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و دبیر چهارمین نشست بین‌المللی ایسا اعلام شد. شرکت‌های فناور، استارت‌آپ‌ها و صاحبان صنعت و سرمایه می‌توانند برای شرکت در این رویداد اعلام آمادگی کنند. به گفته دبیر این رویداد، در این دوره برای اولین بار تسهیلگران ارتباط صنایع و نوآوری شرکت خواهند کرد و حضور 10 تسهیلگر تأیید شده است. مشارکت هشت کشور از سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکا در این نشست تأیید شده و پیش‌بینی می‌شود تا روز برگزاری رویداد تعداد این کشورها به عدد 14 برسد.

از برنامه‌های این رویداد می‌توان به «ملاقات کسب و کارها»، «ارائه فناوری»، «ارائه نیازهای فناورانه صنعتی»، «کارگاه‌های آموزشی» و... اشاره کرد. «اعطای 60 هزار دلار گرنت تجهیزات آزمایشگاهی»، «معرفی به صندوق‌های سرمایه گذاری از خط اعتباری ویژه ایسا»، «معرفی به کوریدورهای صادراتی جهت تسهیل صادرات» از ویژگی‌های شاخص نشست ایسا است. متقاضیان شرکت در این رویداد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت محصولات خود، تا پایان شهریور ماه به پایگاه اینترنتی eisa.mstfdn.org مراجعه کنند.