استفاده از نانوپلاکت‎های گرافن در صنعت بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی

شرکت‎هایXG Sciences و Niagara Bottling، مجوز مالکیت معنوی و توافقنامه مشترکی در جهت توسعه و تجاری‎سازی به ثبت رسانده‎اند که در آن از نانوپلاکت‎های گرافن درPET برای کاربردهای خاص بطری استفاده می‎شود.

شرکت (XGS)XG Sciences ، یکی از رهبران بازار در طراحی مواد پیشرفته با استفاده از نانوپلاکت‎های گرافن (xGnP®) و شرکت Niagara Bottling، یکی از رهبران بازار در نوآوری بسته‌بندی نوشیدنی و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نوشیدنی در ایالات‌متحده، اعلام کردند که مجوز مالکیت معنوی و توافقنامه مشترکی در جهت توسعه و تجاری‎سازی به ثبت رسانده‎اند.

این قرارداد مجوز منحصر به فردی برای ثبت اختراعات Niagara همراه با XG Sciences و دانش فنی اختصاصی مربوط به استفاده از نانوپلاکت‎های گرافن درPET  برای کاربردهای خاص بطری ارائه می‎دهد. طبق این قرارداد، Niagara با پشتیبانی مهندسی میدانی جهت نصب محصولات در خطوط تولید برای مشتریان جدید با XGS همکاری خواهد کرد که تا حد زیادی زمان تولیدکننده را برای ورود به بازار کاهش می‎دهد. این قرارداد بهXGS  اجازه می‎دهد تا به سبد IP قابل توجه مربوط به پراکندگی بهینه شده نانوپلاکت‎های گرافن در PET دسترسی داشته باشد و طی 6 تا 12 ماه آینده، گلوله‎های مستربچ  XGPET را به شرکت‎های بسته‎بندی جهانی بفروشد.

این همکاری پیشرفت‎های بیشماری در صنعت بطری و بسته‎بندی نوشیدنی به همراه خواهد داشت. هنگامی که در تولید بسته‎بندی از مواد پیشرفته استفاده می‎شود، تحت نام تجاری XGPET به فروش می‌رسد، که استحکام فیزیکی بهبود یافته، طراحی‌های پیشرفته محصول، مزایای پردازش و همچنین کاهش بالقوه استفاده از  PET برای طراحی بطری را نشان می‎دهد.

Bamidele Ali، مدیر ارشد تجاری XG Sciences گفت: "ما از فرصت‎هایی که همکاری با یک رهبر صنعتی مانند Niagara Bottling برای صنعت بسته‎بندی به وجود می‎آورد، هیجان‎زده هستیم. XGPET تبدیل به نوآوری بعدی مواد تقویت‎شده با گرافن در مجموعه محصولات کامپوزیتی با کارایی عالی می‎شود که برای حل چالش‌های اصلی صنعت، طراحی محصولات جدید و سرعت بخشیدن به تولید محصولات پایدار در نظر گرفته شده‎است."

دکتر Jay Hanan، دانشمند ارشد Niagara Bottling، گفت: "سال‌ها است که ما از تخصص خود برای نوآوری برای مشتریان Niagara Bottling استفاده می‎کنیم. در این همکاری با XG Sciences، ما در حال پیشبرد این نوآوری‌ها به صنعت گسترده‌تر بسته‌بندی هستیم. از اینکه این صنعت ما را قادر ساخته‎است از گرافن برای ایجاد بسته‎بندی‎های تولیدی کارامدتر و همچنین کاربرپسندتر استفاده نماییم، هیجان‌زده هستیم.

 

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.