حضور نه شرکت نانویی در بخش سلامت، پزشکی و دارو در نمایشگاه نانو

شرکت‌های کیتوتک، اکسیر نانو سینا، نانو الوند آراد، نانودارو پژوهان پردیس، نانو تار پاک، نانو فناوران خاور، اکسیر رویان طبیعت، صنایع الکترواپتیک صاایران و نانو مبنا ایرانیان با محصولاتی متنوع در حوزه سلامت، پزشکی و دارو در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو حضور دارند.
سلامت، پزشکی ودارو

در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو از ۱۸ الی ۲۱ مهر ماه، نه شرکت فعال در حوزه سلامت، پزشکی و دارو میزبان علاقه‌مندان و فعالان حوزه فناوری‌نانو خواهند بود.

شرکت کیفیت تولید تکاپو «کیتوتک»، یک شرکت دانش بنیان تولید کننده پانسمان‌های نوین زخم، بندآورنده‌های خونریزی و محلول‌های ضدعفونی کننده بر پایه نانو نقره برای اولین بار در خاورمیانه است. محصولات ترمیمی این شرکت دارای ۵ ثبت اختراع بین‌المللی از کشورهای انگلستان، آلمان، فرانسه، دانمارک و ایرلند بوده و همچنین ۱۶ ثبت اختراع ملی نیز دارد. جعبه کمک‌های اولیه خودرو، جعبه کمک‌های اولیه پیشرفته، جعبه کمک‌های اولیه همراه، فوم ضدعفونی‌کننده دست، سیلوسپت شستشوی سطوح و زمین، سیلوسپت شستشوی وسایل و تجهیزات، سیلوسپت ضد عفونی کننده محل تزریق، سیلوسپت ضدعفونی کننده دست، سیلوسپت مناسب سوختگی، سیلوسپت دهانشویه و سیلوسپت ضدعفونی کننده زخم از جمله محصولات این شرکت است.

شرکت «اکسیر نانو سینا» ابتدا فعالیت خود را با تحقیق و توسعه در مورد سامانه‌های دارورسانی نانولیپوزومی برای درمان سرطان آغاز کرد، هم اکنون سه نانودارو شامل؛ ژل موضعی درمان سالک (سینا آمفولیش)، کپسول سینا کورکومین و داروی ضد سرطان (سینا دوکسوزوم) را به صورت صنعتی تولید و روانه بازار کرده است.

شرکت «نانو الوند آراد» در حوزه مشاوره، خدمات، پژوهش، تولید و توزیع محصولات نانو سیلور در بخش های صنعتی، کشاورزی، پزشکی، دامپروری و دام پزشکی، کشاورزی، محصولات آرایشی و بهداشتی مجاز، بسته بندی و پوشاک نظامی فعالیت دارد. این شرکت اسپری ضدعفونی‌کننده محل زخم بر پایه نانوکلوئید نقره را به بازار عرضه کرده است.

شرکت «نانو دارو پژوهان پردیس» در زمینه طراحی و تولید صنعتی نانو ذرات هدفمند داروهای ضد سرطان و میکرو ذرات با آزاد سازی کنترل شده فعالیت دارد. این شرکت داروی درمان سرطان "پکلی نب" پکلی تاکسل باند شده با نانو ذرات آلبومین را تولید می‌نماید.

شرکت «نانوتار پاک» یک شرکت دانش بنیان است در زمینه تولید نانوالیاف برای مصارف گوناگون است. یکی از عمده‌ترین مصارف کاربردی نانوالیاف استفاده از آن به عنوان یک لایه فیلتر قوی برای تقویت خواص فیلتراسیون فیلترها و ماسک های محافظ در برابر آلاینده های بسیار ریز است. به کارگیری تکنولوژی نانوالیاف در ساخت ماسک، طبق استاندارد EN149 ماسک صنعتی را در کلاس ماسکهای FFP3 قرار می دهد که پیش از این در کشور تولید نمی گردید. ماسک تنفسی کودک، ماسک تنفسی آرایشی و بهداشتی، ماسک سوپاپ‌دار صنعتی 6 لایه، ماسک سوپاپ‌دار صنعتی 7 لایه حاوی کربن اکتیو و ماسک تنفسی سوپاپ‌دار ویژه بزرگسالان از محصولات این شرکت است.

شرکت دانش‌بنیان «نانو فناوران خاور» در حوزه تولید فیلترهای صنعتی هوا فعالیت دارد. این شرکت در زمینه مرافبت‌های تنفسی نیز فعالیت دارد و ماسک نانو سوپاپ دار NFK حاوی نانوالیاف پلیمری PAN را برای افزایش کارایی جذب گرد و غبار تولید نموده‌است.

شرکت «اکسیر رویان طبیعت» در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی با تکنولوژی نانو فعالیت می‌نماید. این شرکت نانو فیتو امولسیون با خاصیت آنتی اکسیدانی را به بازار عرضه کرده است.

شرکت «صنایع الکترواپتیک صاایران» با بهره‌گیری از فناوری نانو برای محافظت از چشم در طول فعالیت‌های روزمره، عینک آفتابی با پوشش نانومتری بدون بازتاب نور مرئی را طراحی و تولید نموده است.

شرکت «دانش‌بنیان نانومبنا ایرانیان» در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات و تولید نانومواد موردنیاز نانوزیست فناوری برای رفع نیازهای کشور فعالیت دارد. شرکت نانومبنا ایرانیان به عنوان اولین سازنده دستگاه LSPR و بیو چیپ تشخیصی آن در کشور شناخته می‌شود. این دستگاه LSPR و بیو چیپ تشخیصی آن در سال ۱۳۹۳ به عنوان طرح برگزیده هفتمین جشنواره فناوری‌نانو انتخاب شد.

دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو ۱۸ الی ۲۱ مهر ماه ۱۳۹۸ در سالن خلیج‌فارس و ملل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

منبع مطلب