آمادگی شرکت NanoAvionics برای ساخت نانو ماهواره

شرکت مهندسی هوافضا NanoAvionics که به ساخت انواع نانو ماهواره‌ها مشغول است، در حال ورود به بازار ایالات متحده آمریکا به دلیل استقبال بالا از محصولات خود می‌باشد. این شرکت در بازار رقابتی به خوبی رشد کرده و توانسته رشد چشمگیری از نظر تعداد کارمندان و درآمد خود داشته باشد.
ساخت نانو ماهواره

شرکت NanoAvionics که یک شرکت مهندسی هوافضا در کونگسبرگ نروژ است و شرکت Antwerp Space در بلژیک، اعلام کردند که 10 میلیون یورو (11/23 میلیون دلار) برای نمایش در مدار ماهواره‌ای اینترنت اشیاء جمع‌آوری کرده‌اند.

به گفته مدیر عامل شرکت NanoAvionics، این شرکت به افشای نام‌ها نخواهد پرداخت اما در حال حاضر مشتریانی برای اولین نانو ماهواره خود دارد. قرار بر این است که این نانو ماهواره‌ها در شهر میدلند واقع در تگزاس ایالات متحده آمریکا ساخته شود.

NanoAvionics یکی از زیر مجموعه‌های دانشگاه ویلنیوس در لیتوانی و با حدود 80 کارمند است که در شمال و غرب اروپا به تحقیق و توسعه می‌پردازد. این شرکت در حال انتقال بخش قابل توجهی از فعالیت‌های تحقیق و توسعه و هم‌چنین فعالیت‌های تولیدی خود به ایالات متحده آمریکا در سال آینده است. شرکت Avellan Space Technology & Science که شرکت NanoAvionics یکی از شرکت‌های تابعه آن است، در حال مرمت کارخانه تولیدی میدلند است که در گذشته شرکت هوافضای XCOR را در خود جای داده بود.

به گفته بوزاس، مدیر عامل NanoAvionics، آن‌ها سال‌ها به دنبال یک مدل برای ورود به بازار ایالات متحده هستند. علت اشتیاق آن‌ها جهت ورود به بازار ایالات متحده این است که حدود 50 درصد از تقاضاهای جهانی برای ماهواره‌های کوچک از مشتریان آمریکایی تأمین می‌شود. به علاوه برخی از مشتریان دولت ایالات متحده آمریکا، موظف هستند که ماهواره‌های تولید شده در ایالات متحده را خریداری کنند. هم‌چنین امکان تولید ماهواره برای مشتریان اروپایی که نیاز به حجم بالایی دارند نیز وجود دارد.

در بازار رقابتی ماهواره‌های کوچک، NanoAvionics به سرعت در حال رشد است. این شرکت در سال گذشته کارمندان خود را دو برابر کرده است و درآمد آن نیز چهار یا پنج برابر شده است. این ماهواره‌ها برای طول عمر 5 ساله در مدار ساخته و آزمایش می‌شوند. با وجود سامانه‌های اضافه بر سازمان، این ماهواره‌ها حتی می‌توانند تا 10 سال دوام بیاورند. اما این شرکت قیمت عمومی برای ماهواره‌های خود اعلام نکرده است.

نانومحصول ایرانی؛ پتوی هواپیما آنتی‌باکتریال

نانومحصول ایرانی؛ پتوی هواپیما آنتی‌باکتریال

شرکت نساجی زرباف امین پتوی هواپیما از جنس پلی‌استراکریلیک آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات تولید و به بازار عرضه کرده است. این پتوها در ایرلاین‌های داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند و علاوه بر آنتی‌باکتریال بودن، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر...