کشف پتانسیل کامپوزیت‎های گرافنی در صنعت بسته‎بندی

شرکت بسته‎بندی«تتراپک» برای کشف پتانسیل گرافن در صنعت بسته‎بندی به پروژه پرچمداران گرافن می‌پیوندد.
کشف پتانسیل کامپوزیت‎های گرافنی در صنعت بسته‎بندی

شرکت تتراپک (Tetra Pak) به عنوان نماینده انحصاری صنعت بسته‎بندی به پروژه پرچمداران گرافن (Graphene Flagship) پیوسته است تا کاربردهای احتمالی گرافن در آینده تولیدات مواد غذایی و آشامیدنی را کشف کند.

به عنوان بخشی از این برنامه، نوآوری‌های مواد بسته‌بندی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود چگونه گرافن می‌تواند پوشش‌هایی را برای کاهش اثر کربن در زنجیره تامین بسته‌بندی ارائه دهد.

تتراپک گفت: با توسعه بسته‌بندی هوشمند، حسگرهای انعطاف‌پذیر بسیار نازک گرافنی می‌توانند به عنوان حامل داده (data carriers) برای تولیدکنندگان، خرده‎فروشان و مصرف‎کنندگان در بسته‎ها ادغام شود. حسگرهای گرافنی همچنین می‎توانند از حسگرهای سنتی کوچک‎تر، سبک‎تر و کم هزینه‎تر باشند.

این شرکت همچنین بررسی خواهد کرد که چگونه می‎توان از کامپوزیت‎های گرافنی برای سبک‎تر و کارآمدتر کردن تجهیزات استفاده کرد.

سارا دی‎سیمونی، معاون مهندسی تجهیزات تتراپک، گفت: "مشارکت تتراپک با پرچمداران گرافن اتحادیه اروپا نمونه‎ای از بلند پروازی ما برای سوق دادن نوآوری به مرحله بعدی است. باعث افتخار است که تنها نماینده صنعت خود در این طرح تحقیقاتی باشیم و این امر ما را در آستانه موفقیت قرار می‎دهد تا از طریق تحقیق و توسعه چند رشته‎ای با شرکای صنعتی خود، به حل چالش‎ها بپردازیم."

پروژه پرچمداران گرافن با بودجه ۱ میلیارد یورویی، شکل جدیدی از تحقیقات مشترک و هماهنگ را در مقیاسی بی‎ سابقه شکل می‎دهد و بزرگترین طرح تحقیقاتی اروپا تا کنون به شمار می‎رود. پرچمداران گرافن وظیفه دارد محققان دانشگاهی و صنعتی را گردهم آورد تا طی 10 سال، گرافن را از قلمرو آزمایشگاه‎های دانشگاهی به جامعه اروپا بکشاند و بدین ترتیب رشد اقتصادی، فرصت ها و شغل‎های جدیدی ایجاد نماید.

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.