به کارگیری فیلترهای نانویی توسط هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان، جهت بومی سازی فیلترهای مورد استفاده در هواپیماهای سری ایرباس خود از فیلترهای تولیدی شرکت آزاد فیلتر استفاده نموده است. آزاد فیلتر در ساخت فیلترهای خود از فناوری نانو بهره برده و فیلترهایی با عملکرد بالاتر نسبت به فیلترهای بدون پوشش نانو تولید می‌کند.
به کارگیری فیلترهای نانویی

به دلیل وجود شرایط تحریم، هزینه بالا و دشواری واردات فیلتر از خارج کشور و با توجه به تمرکز در بومی کردن اقلام مصرفی، شرکت هواپیمایی ماهان اقدام به تأمین فیلترهای سقفی هواپیماهای سری ایرباس خود به کمک شرکت آزاد فیلتر نموده است. فیلترهای مورد استفاده در این هواپیماها با استفاده از فناوری نانو ساخته شده است و نسبت به سایر فیلترهای مشابه بدون پوشش نانو، دارای عملکرد بالاتری است. این فیلترها دارای ویژگی‌هایی همچون افت فشار پایین، راندمان بالا، طول عمر بیشتر و دبی بیشتر نسبت به فیلترهای بدون پوشش نانو است.

شرکت آزاد فیلتر با 24 سال سابقه فعالیت، تولید کننده بیش از 15 نوع فیلتر مختلف جهت فیلتر هوا، مایعات و گازها می‌باشد و در بخش‌های مختلفی از جمله در بخش‌های نیروگاهی و راه‌آهن فعالیت داشته است. در حال حاضر این شرکت نانویی به ارائه محصولات خود به شرکت هواپیمایی ماهان نیز پرداخته است. شرکت آزاد فیلتر از جمله تولید کنندگان فیلترهای نیروگاهی با استفاده از فناوری نانو الیاف است. جهت ساخت این نانو فیلترها از کاغذهای سلولزی ویژه‌ای استفاده می‌شود که روی آن‌ها الیاف پلیمری سنتزی قرار داده شده و در ادامه نانو الیاف به این محصول افزوده می‌شود. نانو فیلترهای ارائه شده توسط شرکت آزاد فیلتر با استفاده از دانش فنی داخلی تولید و به بازار عرضه می‌شود. عمده‌ترین مصرف کنندگان این نانو فیلترها، شرکت‌های داخلی و نیروگاه‌های صنعتی در سراسر کشور می‌باشند که از جمله نیروگاه قم، نیروگاه خیام در مشهد، نیروگاه منتظر قائم کرج، شرکت ملی نفت ایران، شرکت پالایش نفت آبادان، مجتمع گاز پارس جنوبی، پتروشیمی بندر امام، شرکت صنایع برق و انرژی صبا که مجموعه‌ای از چند نیروگاه مختلف است و هم‌چنین شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و سایپا دیزل را می‌توان نام برد.

شرکت آزاد فیلتر از نانو الیاف تولیدی توسط شرکت فناوران نانو مقیاس در ساخت فیلترهای تولیدی خود استفاده می‌کند. فناوران نانو مقیاس، فناوری تولید نانو الیاف را به همراه تجهیزات مورد نیاز جهت تولید به صنایع مختلف جهت تولید نانو الیاف ارائه می‌دهد.

نانومحصول ایرانی؛ پتوی هواپیما آنتی‌باکتریال

نانومحصول ایرانی؛ پتوی هواپیما آنتی‌باکتریال

شرکت نساجی زرباف امین پتوی هواپیما از جنس پلی‌استراکریلیک آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات تولید و به بازار عرضه کرده است. این پتوها در ایرلاین‌های داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند و علاوه بر آنتی‌باکتریال بودن، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر...