برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی ایران همزمان با استارت آپ ویکند دریایی شو

بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران (IRANIMEX) همزمان با استارت آپ ویکند دریایی شو و با هدف تحقق برنامه (دریا محور توسعه) از ۵ الی ۸ آذر ماه سال جاری در پایتخت دریایی ایران، بندرعباس برگزار می‌شود.
نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی

بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشور نروژ از ۵ الی ۸ آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس برگزار می‌شود.

مجید طلیمی دبیر شورای عالی راهبردی نمایشگاه‌های کشور هدف از برگزاری این نمایشگاه را توسعه فرهنگ نهضت ساخت داخل و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد. وی گفت: در این نمایشگاه تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های ساحلی و فراساحلی حضور دارند.

ایزدخواه مدیر نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت صد شرکت ایرانی فعال در حوزه‌های مختلف دریایی به ویژه ساخت کشتی و تجهیزات دریایی در این نمایشگاه شرکت نموده‌اند. ایشان همچنین به حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: شرکت‌هایی از کشورهای روسیه، عمان، قطر و ترکیه نیز در نمایشگاه حضور دارند.

ایزدخواه ضمن یادآوری اینکه در حاشیه نمایشگاه ۱۳۹۸ "استارت آپ ویکند دریایی شو" نیز برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف این رویداد که برای نخستین بار در بخش دریایی کشور و با کمک دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود آگاه سازی دانشجویان رشته‌های دریایی از آخرین دستاوردها و مباحث علمی دریایی و آشنایی آن‌ها با استارت آپ‌های دریایی ایرانی است.

به گفته ایزدخواه یکی از مهم‌ترین رویدادهای حاشیه نمایشگاه ارائه "طرح تحول صنایع دریایی کشور" از سوی شورای عالی صنایع دریایی خواهد بود. وی در این باره افزود: این طرح ملی در نمایشگاه IRANIMEX ۲۰۱۹ معرفی و ارائه خواهد شد.

ایزدخواه برگزاری "هم‌اندیشی ساخت داخل" را از دیگر رویدادهای جنبی نمایشگاه اعلام کرد و گفت: این رویداد با شرکت کشتی سازی‌های داخلی حاضر در نمایشگاه برگزار می‌شود.

این رویداد با رویکرد تقاضا محوری در حوزه‌ها و صنایع مرتبط با دریا، در راستای تقویت رونق تولید و دستیابی به جایگاه نخست اقتصادی منطقه و با هدف معرفی دستاوردهای علمی و صنعتی و شناسایی تولیدکنندگان و تأمین کنندگان داخلی جهت رفع نیازهای قابل تأمین و تولید در داخل کشور برپا می‌شود.

بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران (IRANIMEX) با حمایت و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، کمیته مشترک بازرگانی ایران و نروژ، دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه آزاد اسلامی و با مشارکت شرکت KTP Group نماینده رسمی و انحصاری شرکت نمایشگاه‌های هامبورگ آلمان و رتردام هلند در ایران، برگزار می‌شود.

معرفی آخرین دستاوردها و توانمندی‌های صنعت دریایی و دریانوردی ایران و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دریایی، بندری، فراساحلی، کشتیرانی، کشتی سازی، بانکرینگ، ساخت تجهیز و قطعات، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی، گردشگری دریایی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و دانشگاه‌های دریایی از اهداف برگزاری این رویداد دریایی کشور است.

همچنین بنادر و سواحل، صنایع ساخت و تعمیر کشتی، خدمات دریایی و بندری، صنایع فراساحلی، کشتیرانی، حمل و نقل و لجستیک دریایی، صنعت بانکرینگ، لایروبی، خدمات زیر سطح دریا و لوله‌گذاری، سازندگان و تأمین کنندگان تجهیزات و قطعات دریایی، الکترونیک، مخابرات و ناوبری دریایی، شیلات و آبزی پروری، صنایع دفاعی، طراحان کشتی، مشاوران و مهندسان، آموزش، پژوهش و فناوری‌های دریایی، گردشگری دریایی، بیمه و گمرک، رده‌بندی، قوانین، استانداردها و کنوانسیون‌های بین‌المللی، محیط‌زیست، اقیانوس شناسی و علوم جوی از محورهای اصلی نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

 

اطلاعات نمایشگاه

نام نمایشگاه: بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران (IRANIMEX) بندرعباس

برگزارکننده: دوره شرکت کارآفرینان توسعه پویا

سطح برگزاری: بین‌المللی داخلی

ماه برگزاری: آذر ماه

تاریخ شروع: سه شنبه ۵/۹/ ۱۳۹۸ (۱۱/۲۶/۲۰۱۹)

تاریخ پایان: جمعه ۸/۹/۱۳۹۸ (۱۱/۲۹/۲۰۱۹)

ساعت بازدید: ۱۶ الی ۲۲

مکان: بندرعباس، بلوار جمهوری، سه راه جهانبار، محل برگزاری نمایشگاه‌ها