ساخت اولین نانوداروی ضد سرطان در یزد

پژوهشکده علوم تولید مثل یزد و یک خیر بومی حوزه سلامت به منظور ساخت یک نانو داروی ضد سرطان قرارداد همکاری پژوهشی امضا کردند.
ساخت اولین نانوداروی ضد سرطان کشور در یزد

این قرارداد با همکاری مرکز تحقیقات نانوبیو تکنولوژی پزشکی و مهندسی بافت، گروه فناوری‌های نوین پزشکی و شرکت دانش بنیان ریز زیست فناوران فردانگر امضا شده است. دکتر «محمدرضا نیکوکار» سرپرست مرکز تحقیقات نانو بیوتکنولوژی پزشکی و مهندسی بافت پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد در این خصوص،‌ اظهار کرد: این قرارداد پژوهشی به مبلغ ۷۱۰ میلیون تومان برای اولین بار در ایران به همت یکی از خیرین سلامت جهت ساخت یک نانوداروی ضد سرطان منعقد شده است.

وی افزود: در صورت موفقیت این طرح، نتیجه بصورت یک محصول جهت استفاده عموم توسط شرکت دانش بنیان ریز زیست فناوران فردانگر به بازار مصرف عرضه می‌شود. دکتر «فاطمه حقیرالسادات» محقق نانوبیوتکنولوژی استان هم در این خصوص گفت: این نانو سامانه در راستای تولید سیستم‌های نوین دارورسانی با بهره گیری از علوم نانو و مهندسی بافت در زمینه درمان سرطان بوده و قادر است بیماران مبتلا به سرطان‌های بدخیم دوران کودکی را قبل از رسیدن به مراحل غیرقابل درمان، بهبود بخشد.

این محقق نانوبیوتکنولوژی در پایان خاطرنشان کرد: این مرحله، فاز اول ساخت دارو است که خیر هزینه‌های پژوهشی آن را پرداخت کرده و یکی از فوق تخصص‌های هماتولوژی- آنکولوژی استان یزد به عنوان راهنمای بالینی و ناظر طرح فعالیت می‌کند.