معرفی مدرن‎ترین سیستم امحا زباله سوز صنعتی در نمایشگاه پسماند

سیستم امحا زباله ‎های خطرناک صنعتی همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‎ المللی پسماند معرفی می ‎گردد. این سیستم که برای اولین بار به همت محققان پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی طراحی و احداث گردیده است آماده ارائه خدمات به صنعت می‎ باشد.
معرفی مدرن‎ترین سیستم امحا زباله سوز صنعتی در نمایشگاه پسماند

دومین نمایشگاه بین ‎المللی مدیریت پسماند، بازیافت، خدمات شهری، ماشین آلات و تجهیزات وابسته از 14 لغایت 17 آذرماه در محل مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران برگزار می ‎گردد. پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی در این نمایشگاه به معرفی سیستم امحا زباله ‎های صنعتی می‎ پردازد. این سیستم براساس فناوری پلاسمای حرارتی طراحی و ساخته شده است که به عنوان کارآمدترین فناوری امحا پسماندهای صنعتی در دنیا مطرح می باشد. از مهم ترین ویژگی ‏‎های این فناوری، امحا کامل پسماند و حفظ استانداردهای بالا می ‎باشد. در این روش حجم گاز تولیدی در مقایسه با زباله سوزهای سنتی بسیار پایین بوده که می‎ تواند منجر به کاهش هزینه‎ های تصفیه گازی شود. از مزایای مهم این فناوری امکان تولید برق در صورت امحا در ابعاد 60 تن در روز از گازهای خروجی است. در حال حاضر تست پایلوت برای پسماندهای مجتمع‎ های پتروشیمی جم، امیرکبیر، کارون و مارون در حال انجام می ‎باشد که در صورت اتمام، سامانه فوق در منطقه عسلویه جهت ارائه خدمات نصب خواهد شد.

 پژوهشکده لیزر و پلاسما دانشگاه شهید بهشتی به عنوان قطب علمی فناوری پلاسما کشور طی 15 سال گذشته با تاسیس شرکت دانش‎ بنیان مهندسی پلاسما فناور جم و با سرمایه‎ گذاری شرکت آریافن ورزان اقدام به بومی‎ سازی این فناوری در سطح کشور نموده است.  قابل ذکر است  با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی مقدمات لازم برای احداث مرکز امحا پسماند دانشگاه شهید بهشتی جهت ارائه خدمات به صنعتگران در حال انجام است. در حال حاضر به دلیل وجود انواع پسماندهای صنعتی در کشور در حجم بالا و عدم وجود تکنولوژی مناسب جهت امحا در کشور شاهد ارسال آنها به خارج از کشور با هزینه ‎های بالا می باشیم. از این رو در صورت اجرای این طرح به مقدار قابل توجهی از خروج ارز از کشور جلوگیری می ‎شود. همچنین این تیم آماده اجرای طرح امحا زباله‎ های خطرناک بیمارستانی می ‎باشد.  لذا این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای آشنایی مدیران مربوط و برگزاری جلسات بررسی و تبادل نظر در خصوص زمینه‎ های سرمایه‎ گذاری می‎ باشد.

شرکت پلاسما فناور جم در غرفه‌ی 8 سالن A5 از ساعت 10 الی 17 پذیرای مهمانان داخلی و خارجی خواهد بود.

منبع مطلب
 ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما

فراخوان؛ ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما

پنجاه و دومین فراخوان «ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش بنیان منتشر شد.